Storing lampmeld systeem

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Plaats reactie
Gerder

Storing lampmeld systeem

Bericht door Gerder »

Beste forumleden,

Sindskort heeft mijn boordcomputer een storing waar ik knettergek van wordt. Hij geeft namelijk om de 5 minuten aan dat er een lamp defect is. Dit gaat gepaard met de voor 207 rijders welbekende pieptoon. Het gaat steeds om een andere lamp en er zit totaal geen logica in. Ik heb inmiddels alle lampen al zo'n 10 keer gecheckt, maar er is echt niets defect. Heeft iemand ervaring met dit probleem en weet iemand hoe dit op te lossen is? Ik zou er ontzettend mee geholpen zijn.

Alvast bedankt

Grt Geert
Peugeot 207 1.6 16v XSpack 5D 2006: 17" LMV, zwart leer, lederen stuurwiel, prksens.achter, clim.ctrl, cruise.ctrl, elek.ramen, elek.schuifdak, elek.inklapb.bu.spiegels, verw.buspiegels, dim.bispiegel, mistlampen, instaplijsten, armsteunen, alles gespoten, Pioneer avicF930BT
jerilo

Re: Storing lampmeld systeem

Bericht door jerilo »

Zijn er ook geen lampen zwart aan het worden? Hierdoor word de weerstand verhoogt waardoor je meldingen kunt krijgen.

Verder zijn de massa verbindingen in de stekkers van de achterlichten een probleem, deze willen nog wel eens doorbranden waardoor je ook deze foutmeldingen krijgt. Er zijn reparatiestekkers verkrijgbaar bij de dealer. Als het nog niet zo erg is dan zetten wij er een nieuw binnen stekkertje erin.
Gerder

Bericht door Gerder »

Dat is een hele goede tip. Ik zal binnenkort al mijn lampen eens nalopen. De boordcomputer geeft vaak mistlampen en achteruitrijlampen aan. Dat zijn toch ook lampen die je niet al te vaak vervangt. Bedankt voor de tip
Peugeot 207 1.6 16v XSpack 5D 2006: 17" LMV, zwart leer, lederen stuurwiel, prksens.achter, clim.ctrl, cruise.ctrl, elek.ramen, elek.schuifdak, elek.inklapb.bu.spiegels, verw.buspiegels, dim.bispiegel, mistlampen, instaplijsten, armsteunen, alles gespoten, Pioneer avicF930BT
Gerder

Bericht door Gerder »

Nadat dit probleem lange tijd verdwenen was ondanks dat ik niets gevonden had, is het probleem plotsklaps weer teruggekeerd. De meldingen doen zich vooral, maar niet uitsluitend voor bij het richting aangeven naar rechts.

Nu is mijn vraag eigenlijk heel simpel. Weet iemand toevallig of dit systeem niet gewoon uitgeschakeld kan worden. Alle lampen werken probleemloos. Ik word alleen stapelgek van de rits aan valse meldingen die gepaard gaan met luide pieptonen.
Mijn lampen kan ik namelijk ook gewoon regelmatig zelf controleren. Dat doe ik sowieso wel.

Hopelijk is er iemand die mij hiermee verder kan helpen. Ik hoor het graag.

Mvg,

Geert
pelelaur

Bericht door pelelaur »

Had dit ook bij mijn Peugeot 407. Betrof een slechte massa in 1 van de stekkers op het lichtblok rechts achteraan. Contactspray erin en probleem was opgelost. Door de telkens kortstondige onderbreking van de massa gaf de boordcomputer te kennen dat er lampjes defect waren doch ze werkten allemaal nog.
Michelpols

Bericht door Michelpols »

Heel vervelend, ik heb zelf alles al geprobeerd, ik de reacties op deze site van al weer een jaar of 7 geleden.
Helaas het is nu 2022 heb ook een 307 met de vervelende melding dat de verlichting defect is, hij geeft ongeveer alle soorten verlichting aan in de storing, vaak nadat ik knipperlicht of remlicht heb gebruikt.
Ik zou graag deze melding geheel willen uitschakelen.
Is daar een zekering of stekkertje voor die ik eruit kan halen?
Rick
Moderator

Bericht door Rick »

Die melding komt niet voor niets.

In plaats van de melding uitzetten, zul je toch de oorzaak moeten vinden en oplossen.

p.s. welkom op het forum, wil je een even voorstellen topic aanmaken met wat info over jezelf en je Peugeot? BVD
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130 => iav e-208 GT
zrobb

Bericht door zrobb »

Dit had ik 3 jaar geleden kort na aanschaf van mijn 207 ook. Storing op verschillende lampjes van de achterunits (terwijl ze verder goed werkten). Na vervanging van de units niet meer gehad. Heb toen ook gelijk voor facelift units gekozen met de LEDs erin.
Je zou kunnen proberen om de lampunits te demonteren (kost je zo'n 5 minuten) en de contacten bekijken. Als daar corrosie is, is dat waarschijnlijk het probleem. Is volgens mij schoon te maken maar geen idee hoe lang dat goed blijft.
Desnoods via sloop vervangende units te vinden. Daar ook goed kijken of je hetzelfde probleem ziet.
106 Accent 1.1i (60 pk) 3 deurs in rood
207 XS 1.6 VTi in Gris Manitoba
- 17" Hockenheim zomerset met Michelin Primacy 4 banden rondom
- 16" Spa winterset met Vredestein Snowtrac 5 banden rondom
Bart-Peugeot

Bericht door Bart-Peugeot »

Zoals Jerilo hierboven al aangaf, kijk eens naar de massa van de achterlichten. Deze is "dun" uitgevoerd en kan na verloop van tijd problemen geven.

Bij een mij bekende 307 was er laatst de massa pin uit de steker weggevreten, toen deed niets het meer. Dus hebben we een nieuwe massa aangesloten.

https://youtu.be/nPayv1YnJ0k
In bezit van een blauwe 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
Cobus

Bericht door Cobus »

Recentelijk ook meegemaakt met een 207 van een maatje.
Hier bleek de trekhaak module de boosdoener te zijn.
Module los gehaald, connectoren schoongemaakt.
Daarna geen problemen meer.
Plaats reactie

Terug naar “Interieur (207)”