Melding: storing aansluiting aanhangwagen

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
Plaats reactie
dunkieman

Melding: storing aansluiting aanhangwagen

Bericht door dunkieman »

Beste!

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Peugeot 208 uit 2013. De auto geeft sommige ritten een foutmelding bij het gebruik van mijn knipperlichten. Dan komt de volgende melding meermaals in beeld en verdwijnt ook weer heel snel in mijn dashboard: Storing aansluiting aanhangwagen. Laat de auto repareren Bij het afzetten van het knipperlicht verdwijnt de storing en is er niks aan de hand.

Ik hoor daarbij ook iets tikken achter in de auto. Wat kan het zijn? Want het gepiep en de melding komt steeds terug bij het gebruik van heet knipperlicht. Kortom, heel irritant ook.

Dank alvast!
rick
Moderator

Re: Melding: storing aansluiting aanhangwagen

Bericht door rick »

Beste

Wat is er irritant aan een foutmelding waarbij de auto netjes aangeeft waar de storing zit en dat je dit moet laten repareren?
Er niets mee doen en steeds dezelfde melding krijgen is irritant, maar wel een eigen keuze ;)

Zal wel een kortsluiting in de bedrading van de stekkerdoos van de trekhaak zitten.

p.s. wil je de regels van het forum volgen en een even voorstellen topic aanmaken alvorens direct een vraag te stellen.

Dank alvast!
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Wesley208

Bericht door Wesley208 »

Heb je toevallig een trekhaak met stekkerdoos?

Wellicht is er sneeuw / vocht in de stekker gekomen en maakt nu kortsluiting tussen de pennen.

Indien het een 7-polige stekker betreft kan je deze schoonmaken / drogen met het contact/verlichting uit.
Indien het een 13-polige stekker betreft heb je er altijd een spanning op staan, tenzij de accupolen zijn losgenomen.
106 II XS - 1.4 TU3JP - 03-2003
rick
Moderator

Bericht door rick »

of effe trug naar de leverende partij, garantie oid?
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
1983jeroen

Bericht door 1983jeroen »

Zit er niet toevallig een adapter van 13 naar 7 polig in de stekkerdoos?
Die kunnen ook rare storingen geven als er niets op aangesloten is.
Ik maakte eens een proefrit met een 308 waarbij geadverteerd stond dat de stekkerdoos 7 polig was. Bleek gewoon een adapter in te zitten wat dus zelfs de verkoper niet door had 🙈

Ik heb trouwens jouw storing ook gehad op m'n 308, maar dat was met aangekoppelde caravan.
De dealer wist meteen dat ik waarschijnlijk had aangekoppeld met draaiende motor en dat was ook zo. Bij mij kreeg ik die storing zo gauw ik op de rem trapte.
308 Active 1.6BlueHDI (gechipt naar 150Pk)
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (208)”