208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Welke uitvoering past het beste bij jou
Gebruikersavatar
Peugeot-5008
Beheerder
Berichten: 11241
Lid geworden op: 25 mar 2015, 21:31

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door Peugeot-5008 »

Succes met je nieuwe aankoop.
3008 Bluelease GT HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Gebruikersavatar
Rick
Moderator
Berichten: 10216
Lid geworden op: 15 feb 2014, 09:40

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door Rick »

Heel veel plezier met je Gti.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
blocker87
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 jun 2016, 10:54

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door blocker87 »

Dank jullie
Gebruikersavatar
Bart-Peugeot
Berichten: 3926
Lid geworden op: 09 feb 2014, 23:38
Locatie: Rijnmond

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door Bart-Peugeot »

Heel veel plezier met de gti!
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
royp
Berichten: 129
Lid geworden op: 13 aug 2018, 22:11
Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door royp »

Rijd er eerst een tijdje in en laat hem dan, vóór einde garantieperiode, uitgebreid bekijken door Jerilo in Oud Beijerland.
Inwendige scopie en analyse aan de laptop.
Peugeot 3008-I 1.6VTi uit 2011, bleu-abyss met, sinds februari 2020, een revisiemotor met verbeterde specificaties.
Hiervóór 2x Peugeot 406 Break 1.8-16V
blocker87
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 jun 2016, 10:54

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door blocker87 »

royp schreef: 16 sep 2020, 11:45 Rijd er eerst een tijdje in en laat hem dan, vóór einde garantieperiode, uitgebreid bekijken door Jerilo in Oud Beijerland.
Inwendige scopie en analyse aan de laptop.
Dankje voor de tip! ;)
blocker87
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 jun 2016, 10:54

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door blocker87 »

Is het nog slim om zo af en toe toevoegingen in de brandstof tank te doen? (tbv reinigen)
Gebruikersavatar
zrobb
Berichten: 216
Lid geworden op: 09 jun 2019, 13:04

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door zrobb »

Daar zijn verschillende meningen over. Ik tank zelf altijd Shell V-Power en heb nooit iets moeten toevoegen om het injectiesysteem te reinigen. Wat ik zou doen is zodra je de auto hebt een goede injectorreiniger toevoegen aan je benzine en daarna over naar een premium brandstof.
106 Accent 1.1i (60 pk) 3 deurs in rood
207 XS 1.6 VTi in Gris Manitoba
- 17" Hockenheim zomerset met Michelin Primacy 4 banden rondom
- 16" Spa winterset met Vredestein Snowtrac 5 banden rondom
blocker87
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 jun 2016, 10:54

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door blocker87 »

zrobb schreef: 18 sep 2020, 18:43 Daar zijn verschillende meningen over. Ik tank zelf altijd Shell V-Power en heb nooit iets moeten toevoegen om het injectiesysteem te reinigen. Wat ik zou doen is zodra je de auto hebt een goede injectorreiniger toevoegen aan je benzine en daarna over naar een premium brandstof.
Ik heb hem al 3 dagen. En heb gister al euro98 getankt.
Gebruikersavatar
FNale
Berichten: 643
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:27

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door FNale »

Hou er wel rekening mee dat je auto zo een paar tankjes bezig is om zich aan te passen aan 98 als hij eerder op 95 heb gelopen.
Door het nu toevoegen van een injectiereiniger wat soms ook een octaan booster is schopt dit weer in de war. Ik zie er niet zo veel in of er moet iets zijn met je injectie systeem.
Current car: E-208 GT PACK
Current Bike: Yamaha MT 09 SP 21'
Before: 308 Gti T9 272PK, 308 T9 1.2 GT-Line, 208 Gti 208PK, 208 Gti 200PK
blocker87
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 jun 2016, 10:54

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door blocker87 »

Inmiddels via via de vorige eigenaar achterhaald en gesproken.
Hij heeft hem ieder jaar van grote beurt voorzien waarbij ook de bougies vervangen zijn. Ook zegt ie er zeer zuinig mee om te zijn gegaan (eerst warm rijden etc) ivm auto vd zaak deze weg gedaan.
Dit jaar zijn er 4 nieuwe banden op gekomen en is de " opvoerpomp " van de brandstof vervangen. Ik vermoed dat dat die van de tank is.
Gebruikersavatar
FNale
Berichten: 643
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:27

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door FNale »

Klinkt goed.

opvoer pomp is die in de tank.
Hogedruk pomp zit aan de accu zijde van je blok.
Current car: E-208 GT PACK
Current Bike: Yamaha MT 09 SP 21'
Before: 308 Gti T9 272PK, 308 T9 1.2 GT-Line, 208 Gti 208PK, 208 Gti 200PK
blocker87
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 jun 2016, 10:54

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door blocker87 »

Van het weekend gelijk maar even de facelift lampen besteld om hem wat 'op te leuken' 8-) . Heel benieuwd hoe hij er straks uit ziet! :)

Nog wel een vraag aan alle gti rijders over de koppeling / versnellingsbak van de GTI:
Je voel meer trillingen in het pedaal (niet extreem, maar wel redelijk) dan een gewone 208.
Het schakelen zelf gaat ook best wel knakkerig vind ik. Waar mijn vriendin het super vind omdat hij er niet zo inglijdt, :lol: , vind ik het redelijk rauw. Je voelt hem echt in de versnelling knikken terwijl de allure hiervoor dus soepel was en deze er zeg maar meer inglijdt.

Kan dit duiden op versleten onderdelen of is bovenstaande volledig normaal, gezien de zwaardere koppelingset.
Gebruikersavatar
groenteboer
Berichten: 141
Lid geworden op: 03 mar 2014, 15:20

Re: 208 GTI als occasion, wel of niet doen?

Bericht door groenteboer »

Toch nog even een reactie na zowat 1,5 jaar, voor de boeken, er wordt hier toch niet zoveel gereageerd.
Zeker doen, ik denk dat zo in NL je zeker bij een eerste eigenaar auto of misschien 2e weinig zorgen hoeft te maken. Ik heb de mijne vanaf nieuw, ben er zuinig op, en waar kun je in NL nou heel gek doen met je auto? Op een circuit zijn de meesten nog nooit geweest, ik ook niet. Ik doe gemiddeld 1:16 over het jaar ermee.
Qua aangrijpen van de koppeling of schakelen, dat is wel echt een sportief Peugeot model dingetje. Toen ik een proefritje deed in mijn eerste 206GTi dacht ik ook dat er iets niet goed was, met een knal/bonk greep hij aan. Ook degene met wie ik de proefrit deed ervaarde dat zo toen hij reed, en nadat de verkopende dealer ermee reed herkende hij het. Toch gekocht en nooit last van gehad verder, dat soort dingen kunnen ook wennen of zelf-stellen, weet ik het. De Pug GTI-tjes zijn vaak wat minder vergevingsgezind dan de gemiddelde auto met aangrijpen en schakelen denk ik. Pas even een stukje in een Merc CLA handbak gereden en sjee wat is dat dan ineens allemaal strak en stil en vergevingsgezind. Overstappen naar de 208 GTi terug is dan ook wel weer leuk, speelser/racier :) Maar je hebt wel het gevoel dat overal wat meer speling op zit ofzo.
Specifiek trillingen in het pedaal herken ik overigens niet.
2014 Pug208 GTi wit (opties: panoramadak/armsteun)
Plaats reactie

Terug naar “Aanschaftips (208)”