Distributie gedeelte

Voor alles wat onder de motorkap zit
Lds

Distributie gedeelte

Berichtdoor Lds » 02 jun 2019, 22:13

Peugeot 2008, 3,5 j , 73000km

Oranje lichtje met 'storing in de motor' , na uitlezen in garage ( op vakantie) bleek dat distributiegedeelte moet vervangen worden :-( auto getakeld ( rood lichtje begon al te branden, onmiddellijk gestopt)
Ik lees her en der over vervangen riem vanaf 100000km...
Heb optiway extension ( verlengde waarborg tot 60 maanden) , bang afwachten of dealer /Peugeot tsskomt id kosten
Iemand ervaring hier mee ? Ik wacht op bestek van mijn garagist id loop van de week.

The Sarge

Re: Distributie gedeelte

Berichtdoor The Sarge » 02 jun 2019, 23:02

Beste,

Vervelende ervaring is een understatement.
Ik kan je hiermee niet helpen. Wel heb ik je dubbele post verwijderd. Hij staat hier in het juiste topic.

Lees ook nog even onze welkomstmail. Ik begrijp dat je nu ook andere dingen aan je hoofd hebt, maar het lezen van onze regels geeft je ook inzicht hoe het forum werkt en wat je daarvoor moet doen.

Thanks en succes met de afhandeling

Lds

Berichtdoor Lds » 03 jun 2019, 13:01

Thx, had idd post op verkeerde plaatst gezet.

The Sarge

Berichtdoor The Sarge » 03 jun 2019, 19:45

Als je dan ook nog even de voorstelronde doet......dan weten we een beetje wie je bent

Allure2008

Berichtdoor Allure2008 » 21 mar 2020, 21:13

Het is voor mij nog steeds een raadsel dat men een distributieriem in de motor plaatst en niet aan de buitenkant. Met 96.000 op de teller kreeg de auto een grote beurt, november 2019, gelijk gevraagd of de distributieriem niet vervangen dient te worden. Antwoord:"nee hoor, pas met 150.000 km." Afgelopen maand flitste het lampje service op, stoppen, wijs kijken onder de motorkap omdat hij ook aangaf "motorstoring". Niets te zien, voorzichtig weer starten en alle meldingen weg. Toch maar terug naar huis en achter een vrachtwagen blijven hangen. Geen problemen, de volgende dag moest mijn vrouw even naar de stad en toen ze net op de linkerbaan zat weer Service, motorstoring maar dat was nog niet zo erg, het ergste was dat de snelheid ineens fors terugliep naar nog geen 50 km. Dan moet je nog op de rechterbaan en ook nog over een invoegstrook voordat je met slechts 15km op de vluchtstrook beland. levensgevaarlijk! Oorzaak: de distributieriem is gaan afbrokkelen waardoor kleine stukjes het oliefilter blokkeerden en zo de oliedruk wegviel met het gevolg de meldingen op je scherm. Dit alles op nog geen 97.000 op de teller. Kreeg te horen van een monteur dat men slechts enkele weken daarvoor van Peugeot de mededeling kregen dat de distributieriem bij 100.000 vervangen dient te worden. U begrijpt mijn frustratie en dan ook nog eens een dikke rekening. Ik was jarenlang een blijmoedig Peugeot rijder maar dat is nu wel een heel stuk minder. Zeker ook als je vragen stelt bij Peugeot Nederland en je met het bekende kluitje in het riet gestuurd wordt.

rick
Moderator

Berichtdoor rick » 21 mar 2020, 21:51

Lees dit topic even door, daarin staat de regeling tot welke leeftijd en welke km-stand er 100% coulance wordt gegeven.

http://peugeot-meeting.nl/forum/viewtop ... 100#p77632

Alhoewel.... je geeft aan dat je bij de beurt de kosten van het vervangen van een riem eigenlijk al had verwacht.
Helaas, heb je dit bedrag maar een paar maandjes in de zak kunnen houden en kun je die nu van de dikke rekening afhalen.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

RobertDijkstra
Contacteer:

Berichtdoor RobertDijkstra » 05 mei 2020, 15:04

Gisteren kwam bij onze 2008 110 pk ook die melding. 4j en 4mnd oud 104000 op de teller.
Zelf de foutcode uitgelezen, P15a8, gegoogled en kwam er al snel achter dat er distributieriemen zijn die een foutje hebben, ze gaan rafelen op den duur. De vezels gaan in het aanzuigfilter vd motorolie zitten tot de oliedruk te laag wordt, dan komt de melding STOP. Auto op laten halen door Peugeot assistance (anwb, monteur constateerd olieduk laag) Wassink in Doetinchem was het ermee eens dat dat de oorzaak is. De volgende dag, vandaag om 12 u was de auto al weer gerepareerd, onder volledige coullance! Wel altijd netjes aan de garage geweest en we hebben daar twee auto's lopen. Duim voir Wassink.
308 T9 - Phase 2, Berline GT-line 130, Gris Artense, 18" Diamant met 225/40/18, Alcantara, Alarm, Pack Side security, Keyles entry & Start, plus alle standaard opties.
Chiptuning: 158 PK / 298 NM, Bilstein B6.

Terug naar “Motorisch (2008)”