TPMS probleem

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
Plaats reactie
Peter2301

TPMS probleem

Bericht door Peter2301 »

Hallo allemaal. Wij zijn in het bezit van een Peugeot 2008 uit 2015. In verband met ontevredenheid over met name de navigatie van de originele SMEG unit heb ik onlangs bij Ali een ander Android systeem gekocht voor weinig waarop Google Maps kan draaien. De unit is van Junsun, model V1 pro. Ik heb deze inmiddels in onze auto gemonteerd. Het scherm en de navigatie werken perfect, alleen doemt er nu het onverwachte probleem op van een TPMS melding die ik nu niet meer kan resetten omdat dit via het originele SMEG scherm moest wat er nu dus niet meer in zit. Ik heb vandaag de Peugeot dealer al gebeld of er ook een TPMS reset oplossing is die niet via het SMEG scherm gaat, maar daar wisten ze er zo snel geen raad mee. In eerdere modellen van onze auto zat blijkbaar een aparte TPMS (re)set toets onder het dashboard, maar die zit in ons model dus niet. Weet iemand hoe dit probleem op te lossen? Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om de indirecte TPMS functie uit te programmeren of is er anderszins een tool of iets dergelijks voor om de TPMS te resetten. Ik hoop dat iemand hier een praktische en niet al te kostbare oplossing weet voor dit vervelende probleem. Alvast dank!
rick
Moderator

Re: TPMS probleem

Bericht door rick »

De goedkoopste versies waar geen of een standaard radio in zit (ipv touchscreen) hebben een reset knopje in het linker paneeltje naast het stuur.

Mogelijk kun je een auto vinden waar zon knopje in zit.
Adv het chassisnummer van die auto het bedrading schema raadplegen en adv dit schema het knopje zien aan te sluiten in jouw auto.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Peter2301

Bericht door Peter2301 »

Rick, dank je. Ik had al aan de mogelijkheid gedacht dat de auto misschien wel voorbereid is op zo'n fysiek knopje. Ik vond in ieder geval wel een los stekkertje achter het dashboard op de plek waar zo'n knop zou moeten zitten en ook is er nog een plaats voorzien in het dashboard voor een extra knop. Ik heb ook aan de dealer gevraagd of dit mogelijk was, maar de betreffende medewerker kon me daar geen antwoord op geven. Overigens, waar vind ik een bedradingsschema van mijn auto?
Peugeot-5008
Beheerder

Bericht door Peugeot-5008 »

Deze kan je terugvinden in het betaalde gedeelte van servicebox. Aan de hand van het VIN nunmer kan je dan alles over je wagen vinden. Let op het is wel een betaalde service, maar voor een paar euro heb je een uurtje toegang.

Kan je de andere oude functies van de smeg nog wel benaderen (de diverse comfortopties, boordcomputer etc)
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
rick
Moderator

Bericht door rick »

Voorbereid is het 99% zeker niet, Peugeot hanteert in de meeste gevallen vrtg specifieke kabelbomen.
maar dat zou je kun zelf checken door te kijken of er een los stekkertje achter het paneeltje aanwezig is.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Peter2301

Bericht door Peter2301 »

Er is idd een los stekkertje aanwezig achter het paneeltje en er is nog 1 plaats voorzien waar een knop in gezet kan worden. Denk je dat dat voor de TPMS set kan zijn?

Verder kan ik de andere functies van het SMEG scherm niet meer benaderen, maar dat lijkt me geen groot probleem, toch? De belangrijkste functies waar we gebruik van maken is bellen en navigeren, al viel de navigatie ook wel ontzettend tegen. Hij zat er regelmatig naast, ook na een kaart update.
Bart-Peugeot
Moderator

Bericht door Bart-Peugeot »

Even voor de duidelijkheid. Wie zit er naast met navigeren? De SMEG of de Junsun?
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
rick
Moderator

Bericht door rick »

Persoonlijk zou ik het smeg systeem gewoon weer terug zetten.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
1983jeroen

Bericht door 1983jeroen »

Heb dat systeem even opgezocht bij Ali.
In 1 van de reviews van een Nederlander staat dat de boordcomputer wel gewoon werkt op het nieuwe scherm. Elders staat er ook een foto van.
"Alleen de canbus moest ik instellen op protocol 127"

Misschien kun je daar iets mee?
308 Active 1.6BlueHDI (gechipt naar 150Pk)
Peter2301

Bericht door Peter2301 »

Ah dank je. In alle hectiek heb ik dat gemist. Ga ik eens naar kijken. Verder, ten aanzien van functies en kwaliteit ben ik zeker niet ontevreden over deze "China ware", het is alleen dat de meegeleverde documentatie zeer summier is en ook nog eens vol met spelfouten zit waardoor het een grote zoektocht kan worden. Ook het contact met de leverancier zit vaak vol met communicatiestoringen. Dit maakt het er vaak niet makkelijker op als het niet plug & play is. Maar ja, des te groter de voldoening als het straks wel allemaal goed werkt ;).
Peter2301

Bericht door Peter2301 »

rick schreef: 19 mei 2021, 09:14Persoonlijk zou ik het smeg systeem gewoon weer terug zetten.
Ik houd van uitdagingen :lol:
Peter2301

Bericht door Peter2301 »

Bart-Peugeot schreef: 19 mei 2021, 09:02 Even voor de duidelijkheid. Wie zit er naast met navigeren? De SMEG of de Junsun?
De SMEG. Op de Junsun kun je Google Maps laten draaien, in mijn optiek werkt dat perfect. Google weet dan idd wel waar je allemaal geweest bent maar ik vind dat niet erg.
Bart-Peugeot
Moderator

Bericht door Bart-Peugeot »

OK. Dank.
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
1983jeroen

Bericht door 1983jeroen »

https://a.aliexpress.com/_uWEnv7

Bij deze staat de betreffende review en een foto waarop te zien is dat de boordcomputer wel werkt. Of jouw probleem met TPMS hiermee ook op te lossen is weet ik natuurlijk ook niet.
Succes
308 Active 1.6BlueHDI (gechipt naar 150Pk)
Plaats reactie

Terug naar “Technisch (2008)”