auto gaat niet meer open

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Plaats reactie
gjstroom

auto gaat niet meer open

Bericht door gjstroom »

Het betreft de 308 van mijn vader, hij rijdt al een jaar helemaal niet meer, daarvoor zelden een kort ritje.
De auto heeft met enige regelmaat een lege accu door het lange stilstaan. Overigens is die recent opgeladen.
2 jaar geleden was de kabel van de hendel om de bestuurders deur te ontgrendelen gebroken, deze heb ik toen vervangen, maar mogelijk ben ik toen de connector van de switch vergeten aan te sluiten. Dus de auto is niet te openen via het slot van de bestuurders deur.
Afgelopen week hebben we besloten de auto weg te doen, dus ik wou hem even wassen etc. Op het moment dat ik weg wou rijden merkte ik dat de spiegels nog ingeklapt stonden, geprobeerd deze via de AB open te krijgen, maar dat ging niet. Contact uitgezet, uitgestapt, deur dichtgegooid (stom!)en nu gaat ie dus helemaal niet meer open.
Ondertussen de batterij van de AB vervangen want die meette krap 3.0V, de nieuwe meet 3.3V, maar helaas de deuren gaan nog steeds niet open.
Heeft er ieamand nog een tip hoe ik de auto nu open kan krijgen ? Dan bedoel ik iets dat ik zelf kan doen, zonder garage, anwb etc.
rick
Moderator

Re: auto gaat niet meer open

Bericht door rick »

Portierslot in het portier is toch gewoon mechanisch en met de sleutel te openen?
Waarom zou deze niet meer werken als je een switch vergeten bent aan te sluiten?
Dit zou ook moeten werken als de accu leeg is.

p.s. welkom op het forum
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
gjstroom

Bericht door gjstroom »

Nee slot is niet mechanisch, misschien heb ik het dan bij de verkeerde 308 category gepost ? Hij komt uit 2008.
Bart-Peugeot
Moderator

Bericht door Bart-Peugeot »

Moet mechanisch zijn. Er moet een dopje zijn dat je kunt open klappen.

Afbeelding
In bezit van een blauwe Peugeot 308 SW 1.6 bluehdi BLE pack (2015).
Tevens eigenaar van een groene 504 GL (1977).
rick
Moderator

Bericht door rick »

Cilinderslot van het linkervoor portier zit zichtbaar in de greep, niet achter een kapje.

Portier moet, zelfs zonder accu, gewoon met de sleutel open gemaakt kunnen worden.
Als het cilinderslot niet werkt, dan is er meer stuk dan alleen een los stekkertje.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
SubPug

Bericht door SubPug »

Klopt ja. Heb het hier ook gehad. 308CC te lang met lege accu gestaan. Afstandsbediening moet dan weer in-geleerd worden.
Portier kan dan gewoon met sleutel open gemaakt worden.
Peugeot 308CC 1.6THP, 306 cabriolet 1.8 16V, 206CC 1.6 16V, 405 T16, 205 CTI, J5 Tabbert
Fiat Ducato Frankia
Subaru Impreza WRX, Impreza GTT
gjstroom

Bericht door gjstroom »

Ik heb hem ondertussen open gekregen met een paar wiggen en een stevig rvs draadstuk om de handmatige deuropener aan de binnenkant van de deur open te drukken.
Daarna de deurbekelding weer verwijdert en idd het is een mechanisch ding. Er komt een soort van armpje van de buiten hendel waar ook het slotgat zit, dit armpje moet in het echte slot zitten en ik denk dat die er gewoon naast gezeten heeft sinds dat ik de kabel van de binnen bediening vervangen heb.
Ik heb toegang tot servicebox maar een duidelijk plaatje kan ik daar niet van vinden. Anyways, alles werkt nu weer.
rick
Moderator

Bericht door rick »

mooi dat het weer werkt.

Dan hierbij het verzoek om een even voorstellen topic aan te maken zoals een ieder dit hier vlgs de regels van het forum doet.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130
Plaats reactie

Terug naar “Interieur (308-T7)”