Hier sinds vorig jaar oktober een laag Gyeon Cancoat op de 207. Standtijd zou volgens het flesje ~6 maanden moeten zijn maar inmiddels 1 jaar verder en de beading is nog steeds fantastisch.
Gezien het weer nu erg aangenaam is, is dat wellicht ook een optie. Is namelijk prima buiten aan te brengen met deze temperaturen. Mijne is vorig jaar door RoyR gedaan
Hieronder het dak na het wassen paar weken terug.
106 Accent 1.1i (60 pk) 3 deurs in rood - gesloopt
207 XS 1.6 VTi in Gris Manitoba - verkocht
BMW E39 facelift 520i in Oriëntblauw
- Zomerset: Style 82 set met Michelin Primacy 4 rondom
- Winterset: Style 33 set met Vredestein Wintrac Xtreme rondom
Ik heb al een Gyeon Q² PURE EVO kit.
Helaas beschik niet over een garage en hoewel het "buiten in de juiste omstandigheden aan te brengen" is, had ik het de afgelopen periode erg druk (werk enzo) en ontbrak het mij aan tijd.
En met wassen, kleien, wassen, drogen, polijsten, preppen en aanbrengen ben ik een dag kwijt en dan moet het nog drogen / uitharden...
Dan maar tijdelijk iets anders en gaat de coatbeurt "in de planning".
Maarrrrr volgend voorjaar!
Ik detail zelf niet echt, dat laat ik (in- en exterieur) doen door mijn detailer (full detail) incl. polijsten en glascoating IGL Kenzo (vier jaar bescherming) en houd me voornamelijk bezig met wassen (shampoo van IGL en PoorBoys) en drogen met een blower en vervolgens afwerken met microvezeldoeken. Ik bestel alles via CarClean.com.
Peugeot 107 (2011) Daily
Peugeot 208 1.6 THP GTi (2018)
Peugeot 3008 GT EAT8 180PK Blue Vertigo (2021) Caravantrekker
Saab 9-3 2.8 V6 Cabrio (2006) Zomer, meestal aan de druppellader!
Adria Altea 472LU (2013) Geen Peugeot/Auto, wel FUN
Het leukste van een auto hebben, het detailen! Ik zelf gebruik alleen producten van Angelwax die ik 9 van de 10 x ook bij Angelwax zelf bestel. Gewoon mega goed spul met lange standtijd en goed verwerkbaar. Doe er mijn eigen auto's mee en ook die van anderen en tot nu toe iedereen tevreden....maar ja tis ook een persoonlijke voorkeur, Poorboys, Koch etc zal voor de 1 weer fijner werken...gewoon eens van alles proberen en uiteindelijk heb je je voorkeur te pakken
1 x 205 GTI 1.6
3 x 205 GTI 1.9
1 x 205 S16
1 x 607 2.2 HDI Executive Pack 2003
1 x 2008 1.2 GT-Line
1 x 208 1.2 GT Pack 130 EAT8 Perla Noir full options
Sind vier weken de nieuwe e-2008 GT Blue Vertigo voor de deur. Zo langzamerhand wel aan een wasbeurtje toe. Hoe kunnen we de nog nieuwe lak het beste voor de eerste keer wassen? Iemand tips met welk product of volstaat de eerste keer handmatig afspoelen en schuimwassen in een wasbox? Weet niet wat voor shampoo ze daar gebruiken. De auto heeft geen waxoyl behandeling gehad.
Nee, dat zeker niet. Bij onze vorige auto alleen programma voorspoelen, daarna warm water met schuim spuiten en vlekvrij afspoelen. Soms gingen we ook door de wasstraat. Maar dat lijkt me nu nog niet zo goed voor de nieuwe lak? Voorlopig denk ik toch maar thuis aan de slag.
Wasstraat is nooit goed voor je lak, zelfs bij de nieuwe luxere wasstraten krijg je hele fijne krasjes in de lak.
Zelf doe ik alles thuis. Eerst foamen, afspoelen, wassen met twee emmers (schoon water en sop), dan afspoelen, dan een laagje Nanolex washcoat als tijdelijk mooie glans en wax laagje.
Bovenstaand kan ook in een wasbox, maar de goedjes die ze daar gebruiken als foam en shampoo zijn vaak erg agressief. Auto wordt vaak heel schoon, maar alles wat er aan wax op zit is ook weg na de wasbeurt.
Natuurlijk tussendoor geregeld een wax laag en diverse soorten pre wax etc…