vermoed dat PN toch meeleest, aangezien er een persbericht is uitgegaan vandaag:
24 november 2022
Het ontwikkelen van een nieuw retailermodel in Europa met ons dealernetwerk om de klantervaring te verbeteren
pn.jpg
• De visie van Stellantis is het promoten van een duurzaam distributiemodel door te vertrouwen op een performant, efficiënt en geoptimaliseerd Stellantis multi-brand distributienetwerk
• Stellantis en haar Business Partners delen de ambitie om nummer 1 te zijn in klanttevredenheid in alle markten, in producten en diensten voor een volledige energietransitie
• Stellantis heeft ervoor gekozen om de nodige tijd te besteden aan besprekingen met zijn distributiepartners door dit transformatieproject in de zomer van 2021 te lanceren met 50 werkgroepen, die 200 distributeurs uit 10 landen samenbrengen
• Het New Retailer Model zal vanaf medio 2023 worden geïmplementeerd, beginnend met drie markten (Oostenrijk, Belux, Nederland) en geleidelijk uitgebreid in heel Europa na de eerste proeffase
AMSTERDAM, 24 nov. 2022 – Stellantis maakt op volle snelheid vorderingen met de uitvoering van haar Dare Forward 2030 Strategisch Plan, met de ambitie om #1 te zijn in klanttevredenheid in alle markten, in producten en diensten.
De veranderingen op het gebied van milieu en regelgeving hebben invloed op het distributiemodel van de branche en leiden de line-ups van Brands naar elektrificatie. Zoals aangekondigd tijdens de Stellantis EV Day in juli 2021, streven alle Stellantis-merken er gezamenlijk naar om tegen eind 2030 100% van de verkoopmix van elektrische voertuigen voor personenauto's (BEV's) in Europa te bereiken. Het bedrijf zal alleen BEV lanceren in de luxe en premium segmenten vanaf 2025 en vervolgens doorrollen in de portefeuille. Belangrijk is dat alle lanceringen in Europa in 2026 en daarna BEV's zullen zijn.
Stellantis streeft ernaar voorop te lopen in de verandering door zijn netwerk in staat te stellen zich met voldoende tijd aan te passen, in een steeds competitievere context met nieuwe toetreders.
"De visie van Stellantis is het bevorderen van een duurzaam distributiemodel en alle betrokken belanghebbenden zullen profiteren van deze veranderingen waarbij de klantervaring centraal staat", aldus Uwe Hochgeschurtz, Chief Operating Officer van Stellantis, Enlarged Europe. “Klanten zullen kunnen profiteren van een multi-brand en multi-channel benadering met een breder scala aan diensten. Dealers krijgen een nieuw en efficiënt bedrijfsmodel dat gericht is op het profiteren van de 14 merkenportfolio van Stellantis, het creëren van synergieën, het optimaliseren van de distributiekosten en het aanbieden van aanvullende duurzame mobiliteitsoplossingen. Onze partners spelen een belangrijke rol door de vertegenwoordigers van onze merken in het veld te zijn.”
Stellantis en zijn zakenpartners hebben co-constructieve interacties gevoerd om bij te dragen aan de ontwikkeling van het toekomstige model, rekening houdend met het BER-kader (Groepsvrijstellingsverordening), waarbij Oostenrijk, Belux (België en Luxemburg) en Nederland het transformatieproces vanaf Juli 2023. De rest van Europa zal geleidelijk volgen bij de implementatie van het nieuwe distributieschema.
De vergelijkende economische simulatie met het geplande model maakt het mogelijk om op zijn minst een gelijkwaardige winstgevendheid, zo niet superieur, aan te tonen voor ons netwerk, rekening houdend met een verhoogde veronderstelling van kosten door Stellantis en de vermindering van de blootstelling aan de risico's van onze distributeurs.
Ter voorbereiding op deze verschuiving maken de organisaties van Stellantis op landenniveau deel uit van deze transformatiestroom en zijn ze ontworpen om flexibeler en wendbaarder te zijn in de richting van het nieuwe klanttraject, waardoor een efficiënter en duurzamer ecosysteem ontstaat dat in staat is om mee te spelen in de evolutie van de automobielsector.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.