Peugeot 308 cc bij gesloten dak irritant geluid
-
Peugeot 308 cc bij gesloten dak irritant geluid
Hi allemaal, we hebben sinds kort een Peugeot 308 cc uit 2009 met weinig km gekocht.
We zijn erg blij met onze aanschaf en zijn erg postief over de ext- en interieur, maar helaas is er een min punt. Het is ons later opgevallen dat als wij met gesloten dak over een ongelijke wegdek rijden (vb: schuin over een drempel rijden ) horen wij een raar geluid...alsof je over een putdeksel rijdt.
We hebben de auto bij een Peugeot garage gebracht en heeft daar 3 dagen gestaan en belden ons op dat ze hadden opgelost, maar nadat we de auto gingen halen bleek het niet zo te zijn, geluid was nog steeds aanwezig.
Ik vroeg mij af of er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben of hebben gehad.
Grt
We zijn erg blij met onze aanschaf en zijn erg postief over de ext- en interieur, maar helaas is er een min punt. Het is ons later opgevallen dat als wij met gesloten dak over een ongelijke wegdek rijden (vb: schuin over een drempel rijden ) horen wij een raar geluid...alsof je over een putdeksel rijdt.
We hebben de auto bij een Peugeot garage gebracht en heeft daar 3 dagen gestaan en belden ons op dat ze hadden opgelost, maar nadat we de auto gingen halen bleek het niet zo te zijn, geluid was nog steeds aanwezig.
Ik vroeg mij af of er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben of hebben gehad.
Grt
- Rick
- Moderator
Re: Peugeot 308 cc bij gesloten dak irritant geluid
Mijn 2011 heeft het probleem niet.
Kan vanalles zijn , zitten genoeg scharnierpunten op het dak wat het kan veroorzaken.
Onder de auto zit ook een kruis waar op kruispunt rubber tussen hoort te zitten. Als dat er niet tussen zit kun je ook zo'n geluid krijgen.
Welkom op het forum en zou je een voorstel rondje willen doen zoals verzocht in de info die je hebt gelezen bij het aanmelden.
Kan vanalles zijn , zitten genoeg scharnierpunten op het dak wat het kan veroorzaken.
Onder de auto zit ook een kruis waar op kruispunt rubber tussen hoort te zitten. Als dat er niet tussen zit kun je ook zo'n geluid krijgen.
Welkom op het forum en zou je een voorstel rondje willen doen zoals verzocht in de info die je hebt gelezen bij het aanmelden.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
e-208 GT 136
308sw GT 205 facelift
e-208 GT 136
-
Oh oké...
Ik weet dat er aan de onderkant verstevigingsbalken zitten, daar heb ik ook als 1e gekeken, dacht misschien is er iets losgeraakt/gebroken, maar kon niks bijzonders zien. Ik heb eerlijk gezegd niet op gelet of er rubbers ertussen zaten ga morgen overdag ff kijken. Zou je misschien een foto willen maken hoe, wat en waar de rubbers horen te zitten.
Grt
Ik weet dat er aan de onderkant verstevigingsbalken zitten, daar heb ik ook als 1e gekeken, dacht misschien is er iets losgeraakt/gebroken, maar kon niks bijzonders zien. Ik heb eerlijk gezegd niet op gelet of er rubbers ertussen zaten ga morgen overdag ff kijken. Zou je misschien een foto willen maken hoe, wat en waar de rubbers horen te zitten.
Grt
- Rick
- Moderator
Ik ben niet in de mogelijkheid om onder de auto foto's te maken.
Kijk als de auto op de brug staat of de stalen strips nergens tegen aan kunnen komen (achteras, bodem etc) en of er rubber tussen zit op de plaats waar ze elkaar kruisen.
Anders zul je het in het dak moeten gaan zoeken.
De haken van de vergrendelingen bij de voorruit kunnen speling hebben, kofferdeksel, scharnieren, mechanisme van de wegklapbare hoedenplank, noem naar op.... Wordt een uitdaging
Kijk als de auto op de brug staat of de stalen strips nergens tegen aan kunnen komen (achteras, bodem etc) en of er rubber tussen zit op de plaats waar ze elkaar kruisen.
Anders zul je het in het dak moeten gaan zoeken.
De haken van de vergrendelingen bij de voorruit kunnen speling hebben, kofferdeksel, scharnieren, mechanisme van de wegklapbare hoedenplank, noem naar op.... Wordt een uitdaging

308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
e-208 GT 136
308sw GT 205 facelift
e-208 GT 136
-
Hi, geluid lijkt van achterkant onderkan/kofferruimte) te komen, maar ik zal als ie op de brug moet ff kijken. De 2e garage waar ik ben geweest dacht dat het door de wielophanging kwam, maar dan denk ik zelf dan moet ie ook met open dak te horen zijn en dat is juist niet het geval.
Grt
Grt
-
Hoi, ben gelukkige bezitter van 308cc van 2010 maar heb sinds kort een probleem met een rammelend en krakend cabriodak in gesloten toestand. Geluid komt uit scharnierend gedeelte op de achterbank.
Is door een Peugeot garage aan gewerkt maar het is enkel nog erger geworden.
Mijn vraag is of er nog mensen zijn met hetzelfde probleem en hoe deze het opgelost hebben of dat er iemand een bekwaam iemand kent om dit op te lossen.
Is door een Peugeot garage aan gewerkt maar het is enkel nog erger geworden.
Mijn vraag is of er nog mensen zijn met hetzelfde probleem en hoe deze het opgelost hebben of dat er iemand een bekwaam iemand kent om dit op te lossen.
- Peugeot-5008
- Beheerder
welkom op het forum en leuk dat je ons hebt gevonden. Zou je nog wel even de forumregels willen volgen en jezelf voor willen stellen op de daarvoor bestemde plaats? Vertel daar, naast iets over jezelf, ook iets over je Peugeot. Denk daarbij bijvoorbeeld aan motorisatie, brandstof, uitvoering, luxeniveau etc etc en wellicht ook een stukje verleden wat je nog meer hebt gereden. Dat helpt bij het beantwoorden van vragen, nu én in de toekomst, en we weten wie we voor ons hebben. Dank je wel alvast.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)
Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)
Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.