geen vermogen meer

Voor alles wat onder de motorkap zit
Plaats reactie
arnoldCBR1100XXBB

geen vermogen meer

Bericht door arnoldCBR1100XXBB »

Hallo allen

En toen was er geen vermogen meer.
Alles nagezien, uitgelezen met diagbox,helaas noppes.

Na lang zoeken bleek dat het stangetje van de acuator ( wastegate ) was losgelopen, voorste moertje liep er bijna af en de achterste was ook verlopen.gezocht hoe dit weer juiste kan afstellen mar helaas , niks van de thp 1.6, welke onderdruk oid

Wie weet raad?
Peugeot-5008
Beheerder

Re: geen vermogen meer

Bericht door Peugeot-5008 »

Post aangepast en leesbaar gemaakt.

Gelieve een beetje interpunctie toepassen en geen Smiley Lingo en overdadige leestekens gebruiken. Dat plus een gebrek aan interpunctie komt de leesbaarheid niet ten goede.

Ik kan je helaas niet helpen met je probleem.
3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (Noir Perla Nera, extra optie: Getinte ramen)
In bestelling: e-208II GT (Blue vertigo, extra opties: Black Diamond afwerking, glazen dak)

Problemen met uw multimediasysteem of goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
arnoldCBR1100XXBB

ik heb hem voor elkaar ,,,,, turbovoordruk heb ik kunnen achterhalen , en op juiste manier weer kunnen afstellen.

ook maar meteen de brandstofhogedrukpomp gereviseerd, heeft nu ook weer de juiste voordruk. ( volgens de oem pomp ) :lol:
is niet moeilijk maar wel een secuur werkje.

waar de garage een nieuwe pomp zou plaatsen ,(ongeveer 1000 euro ) , ben ik er vanaf geomen met een dagje sleutelen
en een litertje olie ..
Michel 3008 GT
Contacteer:

Bericht door Michel 3008 GT »

Arnold,

Ik heb exact hetzelfde euvel gehad. Moertje van de wastegate lag vast gebrand/plakt op de bodemplaat. HDBP monteren is zelf idd zeer goed te doen.
Abboneer op YouTube kanaal "THP Tuning" --> https://www.youtube.com/c/THPTuning?sub_confirmation=1

232pk & 370nm!: turbo upgrade, Seat Ibiza Cupra IC upgrade, RVS downpipe, FMHP207, Dual oil catch cans, Ford Focus 2.3 RS luchtfilter
arnoldCBR1100XXBB

hoi michel

ja als je een beetje handig bent kun je nog steeds een heleboel zelf aan de thp

bij beter weer wil ik nogwel de timing controleren/afstellen en de motorvervuiling nog eens aanpakken.

heb inmiddels alle benodigde gereedschappen hiervoor ,, incl een granulaat installatie,,zelfbouw maar voldoet prima.

( er word gezegt dat hdbp het ongeveer 120000 km uithoud , ik weet inmiddels wel waarom. )

kwestie van afgelopen olie,, de rest is kinderspel voordeel van revisie is ook dat hij niet opnieuw hoeft te worden ingeleerd.

overgens heb ik wel de diagbox :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (3008-I)”