Weet iemand toevallig de laadsnelheden en laadtijden van een Peugeot e-208 GT Pack 50kWh 136?
Ik heb de auto net een week en heb geen ervaring met elektrisch laden. Zo af en toe moet ik van Hellevoetsluis naar Drenthe rijden, dat kan uiteraard ook met de Peugeot 207CC maar ik wil het tripje ook een keer elektrisch rijden. Waar kan je het beste laden? Langs de snelweg of ergens in een dorp?
Ik hoor het graag van jullie
Ben altijd in mijn nopjes met mooie wielboutdopjes
207CC 1.6 VTI & e-208 GT-Pack
Ligt aan het laad punt wat je hebt.
Met 11Kwh zou je als je helemaal leeg bent, wat nooit zal zijn binnen ca. 5uur weer vol zijn. Bij een snellader ben je binnen ca. 30 minuten weer 80% vol.
Online zijn er voldoende tabellen te vinden.
Huidig: Peugeot e-208 - Ford Focus
Eerder: Seat Leon Cupra 2.8 V8, Seat Ibiza Cupra, Audi A4
Gixxje schreef: ↑27 jan 2023, 20:05
Ligt aan het laad punt wat je hebt.
Met 11Kwh zou je als je helemaal leeg bent, wat nooit zal zijn binnen ca. 5uur weer vol zijn. Bij een snellader ben je binnen ca. 30 minuten weer 80% vol.
Online zijn er voldoende tabellen te vinden.
Dankjewel Gixxje, ik moet zondag naar Breda, zal het eens uitproberen bij FastNed
Ben altijd in mijn nopjes met mooie wielboutdopjes
207CC 1.6 VTI & e-208 GT-Pack
Ik had het tabelletje niet gelezen, was al wel achter de laadtijden van mijn eigen 1-fase 32A, de auto wordt in de nacht geladen of als de zon uitbundig schijnt, ik heb 19 zonnepanelen die direct de auto kunnen voeden, je moet alleen geen haast hebben
Ik zie dat ik op een 100 Kw DC lader al in een half uurtje weer onderweg kan zijn
Ben altijd in mijn nopjes met mooie wielboutdopjes
207CC 1.6 VTI & e-208 GT-Pack
In de tabel zie ik dat voor de nieuwe versie het laden van de accu van 51 kW bij een laadpaal van 11 kWh in 3 uur en 5 minuten kan. Dat is knap! Maar volgens mij niet mogelijk. Moet volgens mij ook 5 uur zijn, of heb ik het verkeerd?
SimWie schreef: ↑02 feb 2023, 19:27Ik zie dat ik op een 100 Kw DC lader al in een half uurtje weer onderweg kan zijn
Alleen in de zomer, in deze temperatuurzone laadt-ie bij mij niet sneller dan 35kW, en ben je dus 30 minuten of langer bezig voor 30%. Volgende week dealer afspraak maken.
Ik had laatst een gesprek met iemand die een e bmw reed. En die geeft aan dat hij in zijn boordcomputer of zijn navigatie, aangeeft dat hij gaat snel laden. Dan wordt de verwarming van de accu pack geactiveerd en kan hij laden op 150kW doet hij dit niet dan heeft hij ook snelheden rond de 40kW. Is dit ook niet een optie om aan te zetten bij peugeot e-208 en de e-2008. De DC laadsnelheden liggen te laag door een koude accu. Dan wordt de boel gewoon begrenst.
Patrick1980 schreef: ↑03 mar 2023, 21:21
Is dit ook niet een optie om aan te zetten bij peugeot e-208 en de e-2008. De DC laadsnelheden liggen te laag door een koude accu. Dan wordt de boel gewoon begrenst.
Nee, helaas kan alleen de accu gekoeld worden mbv de warmtepomp. Het verwarmen van de accu (met de warmtepomp) is niet mogelijk.
DC laadsnelheden liggen inderdaad laag door een koude accu, maar als je voor een langere periode over de snelweg rijdt warmt de accu genoeg op om respectabele laadsnelheden voor deze auto te krijgen.
SimWie schreef: ↑11 mar 2023, 22:38
Vandaag bij FastNed op de A15 Molenkamp met 43kW geladen, in een half uurtje weer op 90%, ging eigenlijk best wel snel
Met 43kW en in een half uur naar 90% heb je dus zo'n 20kW geladen, oftewel je begon op ca 50-60%. 43kW is nog altijd maar de helft van wat ie zou moeten doen, eigenlijk.
papagei schreef: ↑13 mar 2023, 22:03
Nee, helaas kan alleen de accu gekoeld worden mbv de warmtepomp. Het verwarmen van de accu (met de warmtepomp) is niet mogelijk.
Correctie op mijn info: De accu en alles wat op hetzelfde koelcircuit zit (motor, omvormer, etc.) kan wel degelijk verwarmd worden. Echter gebeurt dit alleen wanneer de buitentemperatuur onder de -20°C is. Bij deze temperaturen is ook de warmtepomp uitgeschakeld en wordt het interieur verwarmd door de elektrische kachel en boiler.