Auto lijkt condens niet weg te krijgen( Peugeot 2008gt bwj 2019)

Voor alles wat aan de binnenkant zit
Plaats reactie
JeffreyS
Peugeot Newbie

Auto lijkt condens niet weg te krijgen( Peugeot 2008gt bwj 2019)

Bericht door JeffreyS »

Goedenavond,
Ik zal mij eerst even netjes voorstellen.
Mijn naam is Jeffrey en ben sinds November eigenaar van een Peugeot 2008 GTline bwj 2019.
Helaas hebben we sinds dat de vorst begonnen is in december problemen met condens aan de binnenzijde van de ramen van onze Peugeot. Kort zal ik proberen te beschrijven wat de situatie is.
Bij het instappen kan de vooruit vol condens zijn (logisch) dan zet ik als eerst de vooruit vol open en dan trekt dit netjes weg zoals het zou moeten, ik schakel na een tijdje over naar auto af 19 graden. Na korte tijd bemerk ik dan dan de condens langzaam vanuit achter de hele auto omvangt en helemaal dichtslaat. Als ik hem op vooruit Max zet dan trekt die gedeeltelijk weg, echter lijkt het niet de bedoeling te moeten zijn dat er binnen 5 min, 1 persoon in de auto alles beslaat.
We zijn terug naar de garage gegaan waar we de auto hebben aangeschaft, kastje naar de muur en met wat pijn en moeite heeft die de auto na gekeken maar niks kunnen vinden, het zou hij de auto horen.(neem ik uiteraard geen genoegen mee)
We zijn naar onze eigen garage gereden, deze heeft de volgende zaken nagekeken:
Afvoeren zijn vrij
Er zijn geen verstoppingen
Geen vocht in auto geconstateerd
Airco opnieuw laten afvullen maar ook geen lekkage in het airco systeem. De garage is een beetje radeloos, laat staan wij.

Iemand ervaringen? Tips?

Mocht er info missen hoor ik dit graag, ik ben geen auto kenner helaas excuses daarvoor

Ik hoor het graag van jullie
ReneN
Peugeot Liefhebber

Re: Auto lijkt condens niet weg te krijgen( Peugeot 2008gt bwj 2019)

Bericht door ReneN »

Recirculatie klep?
Heb ik ooit eens gehad bij een 106xsi, lam klepje en in de winter spontaan beslagen ramen..
JeffreyS
Peugeot Newbie

Bericht door JeffreyS »

He ReneN,

Dank je wel voor het meedenken zal het eens voorleggen.

Groet
JeffreyS
Peugeot Newbie

Bericht door JeffreyS »

Helaas nog niet opgelost het probleem.

Het probleem lijkt te ontstaan zodra het onder de 4 graden boven de nul is. Alles daarboven heb ik geen problemen.

Een groot misterie
Plaats reactie

Terug naar “Interieur (2008)”