Nee, dat klopt niet.
Het scherm wordt enkel blauw als hij
100% op Electra rijd. Voor de rest is het altijd een samenwerking, waarbij vaak beide motoren
tegelijk werken. Als er tegelijk met benzine en elektra wordt gereden, wordt het scherm (letters) wit. Dat betekend niet dat de E-Motor is uitgeschakeld, die fungeert dan als een soort hulpmotor op dat moment. Om de elektra uit te schakelen kan je de instelling van het e-menu gebruiken.
De HYbrid heeft een 180/225 uitvoering. Dit is nooit de verbrandingsmotor alleen, welke respectievelijk 150en 180PK bedragen.
In HYbrid stand leveren de elektromotoren een ondersteuning van respectievelijk 30 / 45PK, om tezamen tot de 180 en 225 PK te komen. De elektromotoren alleen kunnen zon 110PK leveren. Bij volledige benutting zal de elektramotor dus alleen ondersteunen(Ik heb de 300PK variant even achterwege gelaten omdat de techniek daar weer iets anders is ivm FWD))
(bij)Laden gebeurd niet enkel bij het remmen. Zet in de HYbrid modus de spaarstand van de E-Motor maar eens op "MAX" als de batterij leeg is en rij een flink stuk (50+ kilometer) snelweg zonder aktief te remmen. Je zult zien dat het batterij percentage dan ook stijgt. Er wordt (kennelijk) ook reste energie opgevangen. Als je electrische batterij leeg is, rijd je NIET enkel op benzine. De opgewekte energie tijdens het rijden zal wordt dan direct weer (her)gebruikt worden door de elektromotor. Daarom haal je met een HYbrid ondanks een lege accu een veel beter verbruik dan een wagen met enkel een verbrandingsmotor. Dus ondanks een lege accu wordt de elektromotor wel degelijk ingezet als ie maar weer een beetje spanning heeft. Het scherm wordt dan NIET blauw. Blauw is het teken dat de verbrandingsmotor compleet is uitgeschakeld Bijvoorbeeld bij gas los.
Voor de rest, google eens op (de werking van) een (paralelle) hybridemotor. Daar staat het een stuk beter uitgelegd als wat ik hier nu doe
Nogmaals succes met je probleem. Ik kan je daar niet mee helpen, maar wellicht andere HYbrid rijders of techneuten wel. Ik ben maar een simpele berijder. En misschien snap ik wel niets van het Hybride verhaal en/of heb ik de uitleg verkeerd begrepen, dat kan natuurlijk ook

:)
Prive: 3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
Prive: e-2008 GT Pack 136 PK (Blue Vertigo, afneembare trekhaak)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.