Corrosie aan voorkant panoramadak 5008
Corrosie aan voorkant panoramadak 5008
Hallo,
kort na aanschaf van mijn 5008 GT-line zag ik dat
aan de voorkant van de panodak blaasjes aan het ontstaan was.
Gelukkig had ik mijn Peugeot met Bovag garantie gekocht.
Na wat 'gezeur' wilde de dealer het oplossen.
Zie foto's van voor en na de behandeling.
Ik ben helemaal niet tevreden over de manier zoals het nu opgelost is.
Ze hebben de plekken met corrosie geschuurd, schoongemaakt en opnieuw gespoten,
zonder panodak en/of rubbers te verwijderen.
Als je goed kijkt, is het ook te zien dat ze de rubberen rand ook hebben geschuurd, gekort.
Los van het feit dat dit echt een prutswerk is dat door een dealer uitgevoerd is, kan dit kwaad?
Is het erg dat de rubberen rand aan voorkant een klein beetje mee geschuurd is tijdens de werkzaamheden?
Zie twee foto's. 1e foto is hoe het was, 2e foto is hoe het is geworden.
als je goed naar 2e foto kijk, kun je zien dat rubberen rond beetje gek uitziet, doordat het geschuurd, gesneden/ingekort is..?
kort na aanschaf van mijn 5008 GT-line zag ik dat
aan de voorkant van de panodak blaasjes aan het ontstaan was.
Gelukkig had ik mijn Peugeot met Bovag garantie gekocht.
Na wat 'gezeur' wilde de dealer het oplossen.
Zie foto's van voor en na de behandeling.
Ik ben helemaal niet tevreden over de manier zoals het nu opgelost is.
Ze hebben de plekken met corrosie geschuurd, schoongemaakt en opnieuw gespoten,
zonder panodak en/of rubbers te verwijderen.
Als je goed kijkt, is het ook te zien dat ze de rubberen rand ook hebben geschuurd, gekort.
Los van het feit dat dit echt een prutswerk is dat door een dealer uitgevoerd is, kan dit kwaad?
Is het erg dat de rubberen rand aan voorkant een klein beetje mee geschuurd is tijdens de werkzaamheden?
Zie twee foto's. 1e foto is hoe het was, 2e foto is hoe het is geworden.
als je goed naar 2e foto kijk, kun je zien dat rubberen rond beetje gek uitziet, doordat het geschuurd, gesneden/ingekort is..?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Rick
- Moderator
- Like! Gegeven!: 91 keren
- Like! Gekregen: 129 keren
Re: Corrosie aan voorkant panoramadak 5008
Als JIJ niet tevreden bent, dan ga je terug en laat je het oplossen.
Daar heb je toch de mening van iemand anders niet voor nodig
Persoonlijk zou ik het zo ook niet accepteren
Daar heb je toch de mening van iemand anders niet voor nodig

Persoonlijk zou ik het zo ook niet accepteren
308CC Feline 156 - Blanc Nacré - 2011
308SW GT 205 facelift - Bleu Magnatik - 2017
E-208 GT 136 - Jaune Faro - 2023
Dank voor je geweldige reactie Rick.
Helaas lukt het niet altijd om dingen op te laten lossen waarover je niet tevreden bent..
Mijn vraag is, of het kwaad kan zoals het nu opgelost is? Daarmee bedoel ik dat een stukje van rubberen rand ook geschuurd, aangetast is.
Helaas lukt het niet altijd om dingen op te laten lossen waarover je niet tevreden bent..
Mijn vraag is, of het kwaad kan zoals het nu opgelost is? Daarmee bedoel ik dat een stukje van rubberen rand ook geschuurd, aangetast is.
- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
- Like! Gegeven!: 47 keren
- Like! Gekregen: 119 keren
Je geeft het antwoord zelf al. Terug, knap op laten lossen. En Lekker een nieuw rubber in laten zetten.
Dit is bij de konijen af
Dit is bij de konijen af
Prive: 3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
Prive: e-2008 GT Pack 136 PK (Blue Vertigo, afneembare trekhaak)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Prive: e-2008 GT Pack 136 PK (Blue Vertigo, afneembare trekhaak)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
-
- Peugeot Freak
- Like! Gegeven!: 22 keren
- Like! Gekregen: 29 keren
Dat is wel prutswerk.
Zag laatst een 5008 van 2017, langs alle kanten van het pano-dak roest en blaasjes
Zag laatst een 5008 van 2017, langs alle kanten van het pano-dak roest en blaasjes
- Doornekamp33
- Peugeot Die-Hard
- Like! Gekregen: 18 keren
Kwaad kan het niet, maar het ziet er niet uit, mijn buur jongen van 6 kan dit waarschijnlijk beter, ik zou het niet accepteren
Groet Peter
-
- Peugeot Fanaat
- Like! Gekregen: 6 keren
Zo te zien veel te onvoorzichtig geweest met het napolijsten. Volgens mij zie je in de kier het polijstmiddel nog zitten!
Weet je wel zeker dat er nieuwe lak op zit?
Bij mij heeft de dealer ooit met het uitspuiten van de afvoeren van het panorama-dak de lak zwaar bekrast. Kwam ik achter toen ik een rondje om de auto deed bij het ophalen, zij wisten natuurlijk van niks!
Dit zouden ze ook met smart-repair overspuiten, maar bleek achteraf met de polijstmachine behandeld te zijn, en slecht ook.
Weet je wel zeker dat er nieuwe lak op zit?
Bij mij heeft de dealer ooit met het uitspuiten van de afvoeren van het panorama-dak de lak zwaar bekrast. Kwam ik achter toen ik een rondje om de auto deed bij het ophalen, zij wisten natuurlijk van niks!
Dit zouden ze ook met smart-repair overspuiten, maar bleek achteraf met de polijstmachine behandeld te zijn, en slecht ook.
Peugeot 3008 Allure | 1.6 180 | 2019
+ Amazonite Grijs
+ Full-LED | Pack Drive Assist | Connect NAV + DAB | Visiopack 1
+ Keyless Entry & gemotoriseerde achterklep | Chrome spiegelkappen
+ Claudia Leder | Panoramadak | Comfort stoelen met verwarming & massage | Focal
+ Amazonite Grijs
+ Full-LED | Pack Drive Assist | Connect NAV + DAB | Visiopack 1
+ Keyless Entry & gemotoriseerde achterklep | Chrome spiegelkappen
+ Claudia Leder | Panoramadak | Comfort stoelen met verwarming & massage | Focal
- Rick
- Moderator
Roest poets je niet weg..
PeugeotParkingOnly,
het is wel opnieuw gespoten. Met het polijsten zou je het niet weg kunnen krijgen. Daarvoor was het te erg.
Ik heb inmiddels bij de garage waar ik mijn auto gekocht heb klacht ingediend, dat ik niet tevreden ben over de uitgevoerde 'reparatie'.
Tot op heden nog niets van hen gehoord. Ik overweeg een case te openen bij Bovag-geschillen commissie, gezien het feit dat dit een bovag garage is en dat dit binnen garantie periode van 6 maanden gemeld was..
het is wel opnieuw gespoten. Met het polijsten zou je het niet weg kunnen krijgen. Daarvoor was het te erg.
Ik heb inmiddels bij de garage waar ik mijn auto gekocht heb klacht ingediend, dat ik niet tevreden ben over de uitgevoerde 'reparatie'.
Tot op heden nog niets van hen gehoord. Ik overweeg een case te openen bij Bovag-geschillen commissie, gezien het feit dat dit een bovag garage is en dat dit binnen garantie periode van 6 maanden gemeld was..
- Rick
- Moderator
Ben je al binnengelopen om het op te laten lossen
Of alleen een klacht ingediend?
Of alleen een klacht ingediend?
-
- Peugeot Die-Hard
- Like! Gegeven!: 7 keren
- Like! Gekregen: 1 keer
Als je mooi spuitwerk wil moet je alle zaken demonteren. Afplakken ziet er niet uit, want je krijgt spuitranden of niet mooie naden. De spuitnaad die je nu ziet langs het rubber hoort natuurlijk uit het zicht (dus onder het rubber) te vallen en dat lukt niet als het rubber blijft zitten.
Afplakken is lekker snel en goedkoop en helaas ziet het eindresultaat er bijna altijd ook zo uit. 9 Van de 10 klanten ziet het niet of accepteert het, dus schadeherstelbedrijven proberen het altijd.
Afplakken is lekker snel en goedkoop en helaas ziet het eindresultaat er bijna altijd ook zo uit. 9 Van de 10 klanten ziet het niet of accepteert het, dus schadeherstelbedrijven proberen het altijd.
PEUGEOT 407 | XS Pack | 2.0 16v 136pk | bj. 2005
+ personalisatie: Rouge profond (metaallak), 17” Cosmos velgen, RT3, privacyglas, leder Claudia, PDC, TPMS
+ accessoires: afneembare trekhaak, chromen grillstrips en dorpellijsten, anti-diefstal wielbouten & bagagenet
+ personalisatie: Rouge profond (metaallak), 17” Cosmos velgen, RT3, privacyglas, leder Claudia, PDC, TPMS
+ accessoires: afneembare trekhaak, chromen grillstrips en dorpellijsten, anti-diefstal wielbouten & bagagenet