Ik heb gisteren mijn nieuwe Peugeot e-2008 GT First Edition bij de dealer mogen ophalen. Eerste indruk is heel fijn, erg comfortabel en prettig rijdend.
Ik heb nog niet veel tijd om alles te ontdekken, maar hierbij alvast een paar foto's
20230907_162604.jpg
20230907_162629.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
2023 e-2008 facelift GT First Edition (Gris Selenium)
Pfff, ik mag alweer terug naar de dealer met mijn e2008 First Edition. Ik krijg elke keer bij starten een foutmelding op het instrumentenpaneel: "Storing elektrisch aandrijfsysteem Laat de auto repareren" (sic). De 'Mijn Peugeot' app zegt: "Fout van het hybridesysteem". Ik ervaar verder geen problemen bij het rijden, de melding verdwijnt na een tijdje vanzelf. Maar de melding zag er behoorlijk urgent uit.
Gebeld met de dealer, ik kan donderdag langskomen. Dan lezen ze 'm uit en kijken wat de oorzaak kan zijn.
Verder krijg ik met geen mogelijkheid in het digitale instrumentenpaneel de navigatie zichtbaar, ook als navigatie actief is op het grote scherm. Als ik het wieltje aan het stuur daarvoor draai, krijg ik alleen de opties:
- Meters
-Minimaal
-Energiestromen
-Rijhulpsystemen
-Persoonlijk 1
-Persoonlijk 2
De optie 'Navigatie' zit er dus niet bij, en kan ook niet toegevoegd worden aan Persoonlijk 1 of 2. Volgens het instructieboekje zou de optie ook op het nieuwe model 2008 aanwezig moeten zijn. Alle connected services zijn actief op mijn auto.
De dealer kon er ook niets over zeggen, omdat mijn facelift 2008 het eerste exemplaar was die zij binnen kregen, ze hebben nog geen showroom-model.
Er was gisteren meteen een kleine OTA update, dus mijn systeem is zover ik weet helemaal up to date.
-
2023 e-2008 facelift GT First Edition (Gris Selenium)
De optie navigatie bestaat ook niet.
Volgens mij hoort de navi standaard in beeld te komen in je cockpit als je de navi actief hebt. Let op. Alleen bij handelingen. Als je rechtuit voor 50km op de snelweg rijd zal je niets zien. Voor de afslag wel.
Prive: 3008 GT Pack Business HYbrid 225PK 1.6 EAT8 (Noir Perla Nera, extra opties: Afneembare trekhaak, Panoramadak, Alcantara Comfort stoelen)
Prive: e-2008 GT Pack 136 PK (Blue Vertigo, afneembare trekhaak)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.