Crashen Boardcomputer

Aanwezig in de 208, 2008 en 308 (2013-2017) en in de 508 (2014-2018)
Plaats reactie
Fly drive

Crashen Boardcomputer

Bericht door Fly drive »

Sinds December rij ik in een 308SW
Ben redelijk tevreden over de auto. De motor in deze Peugeot is wat mij betreft geweldig voor een auto in deze klasse (14%) ! Verder fijne auto maar niks bijzonders. Stoelen zijn ook goed alhoewel de zit achterin wel erg recht is voor de passagiers.

Helaas ook wat mindere zaken zoals de interieurverwarming maar het ergste is de boardcomputer. Welke engineer hebben ze bij Peugeot hier aan laten werken? Is nogal gedateerd en niet bepaald intuitief en logisch zeker niet voor iemand die regelmatig van auto wisselt. Het werkt allemaal wel maar ik had er meer van verwacht.

Mijn collega en ik (allebij net een nieuwe 308) ervaren beiden dat de boardcomputer zich tijdens het rijden reset. Gebeurt niet vaak maar minimaal 1 a 2 keer in de week. Het lijkt alleen te gebeuren als er een BT koppeling is met de telefoon (Samsung S4)

Ben benieuwd of meer mensen dit meemaken en of er wat aan te doen is? Misschien een SW update?
The Sarge

Re: Crashen Boardcomputer

Bericht door The Sarge »

Beste Fly Drive, dank voor je deelname aan ons forum. Lees even de regels door en je zult zien dat je jezelf eerst even voor moet stellen aan de overige forumleden. Het helpt sneller antwoorden verkrijgen. Echter jouw vraag is bekend. Gebruik even de zoekfunctie en je vind het topic vanzelf
erikbijsterbosch

Bericht door erikbijsterbosch »

Hallo,

Ik had het zelfde probleem en mijn collega ook.
We hebben een firmware update laten uitvoeren door de garage en het probleem was opgelost
:D
dragon001

Bericht door dragon001 »

Hey,
Heb de software laten updaten door de garage omdat ik ook deze problemen had bij mijn iPhone 6. De vraag van de monteur was nog wat voor usb stick ik gebruik voor de muziek want het mag niet meer dan 8GB zijn ? Waarop ik zei dat het een iPhone was. Wat voor telefoon ook moet wel kunnen werken anders heeft Peugeot een groot probleem. Iedereen heeft er namelijk 1 ;) De laatste software van de iPhone wordt officieel niet ondersteund volgens de Peugeot-site. Laat ze verdulleme eens die software updaten voor alle klanten :cry:
Afgelopen week helaas weer een aantal crashes gehad als de iPhone erin zat of aangesloten werd nadat het systeem is opgestart. Ik weet het ook niet meer :?
Groet, Henrie
Peugeot 2008 (2020) 1.2 Allure 100pk
- kleur: Gris-Platinium
- Match M5 DSP MK2 versterker
- 2x Focal IS PSA 165 compo-set
- Match Subwoofer PP-7D

Peugeot 308 Active Hatchback 1.6 HDI
- kleur: Blanc Nacre
RoadXY

Bericht door RoadXY »

Ik had crashes toen ik mijn USB stick met muziekerin had zitten. Als ik deze eruit haalde werkte het systeem prima.
Bleek het systeem op 1 van de MP3's te crashen.
Kan dat niet het probleem zijn?
Laatst gewijzigd door RoadXY op 28 mar 2016, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Peugeot 308 SW 1.6 HDi 120pk, Blue Lease Executive (2015)
MarcelE

Bericht door MarcelE »

Klopt. Heb ik ook gehad met meerdere mp3tjes. Gooi ze eraf en het gaat verder.

Het systeem crashed ook als je 2 USB sticks er in doet. Dus 1 in middencosole en 1 in dashboardkastje.
Gegroet, Marcel E

308SW Blue Lease Premium 1.2 PureT 130 eat8
Gris Artense + Lederen Premium zetels + stoelverwarming + Oris afneembare trekhaak + hulpveren + luxe kentekenplaten

Peugeot verleden:
308SW BlueHDI Premium 1.6 120pk, 11-2014/4-2018
janv

Bericht door janv »

vreemd gebruik een stick van 32 GB geen probleem speelt alles prima af. Is wel geformatteerd op fat32
Jan
Afbeelding

Peugeot 308 SW BL Executive Pack 1.6 BlueHDi 120
Dark Blue
Upgrade Audiosysteem
LM velgen 18 "
Stoel verwarming
RoadXY

Bericht door RoadXY »

janv schreef:vreemd gebruik een stick van 32 GB geen probleem speelt alles prima af. Is wel geformatteerd op fat32
Ik nu ook geen problemen meer. Bleek 1 rot MP3'tje te zijn (welke het prima deed op de computer trouwens!)
Peugeot 308 SW 1.6 HDi 120pk, Blue Lease Executive (2015)
Plaats reactie

Terug naar “Multimedia systeem (SMEG) met HERE Navigatie en touchscreen”