Android Auto

Aanwezig in de 208, 2008 en 308 (2017-heden) en in de 208-II, 3008-II, 5008-II en 508-II (Allen)
rick

Re: Android Auto

Berichtdoor rick » 01 mei 2018, 12:16

bij het voorlaatste navi-systeem van Peugeot is ook carplay toegevoegd na een firmware update (en activatie door de dealer).

Dus sluit niets uit.
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

davkee

Berichtdoor davkee » 23 mei 2018, 01:12

Even hypothetisch.... AA ondersteunt (met een beperkt aantal toestellen) verbinding via wifi. Nu hebben we dus AA en in dezelfde headunit ook wifi functionaliteit. Technisch zou dus Peugeot in staat moeten zijn om wireless AA te gaan ondersteunen met een software update zou ik denken.

Nu is dit voor mij mijn eerste ervaring met Peugeot, maar voor de kenners: is die kans reëel bij Peugeot? Het introduceren van nieuwe functionaliteit in een software update?

De wifi-hardware in de auto is vooralsnog knap nutteloos in elk geval.
ik heb het bij mij ook aan het werken gekregen, en inderdaad een van de nadelen vindt ik ook steeds die kabel moeten insteken, terwijl de lading van deze ingang maar een goede 0.5 A is waardoor de gsm niet echt opgeladen wordt: + als je ook nog een usb stick hebt moet je constant switchen

Ultimategeppie

Berichtdoor Ultimategeppie » 20 jul 2018, 12:27

Even hypothetisch.... AA ondersteunt (met een beperkt aantal toestellen) verbinding via wifi. Nu hebben we dus AA en in dezelfde headunit ook wifi functionaliteit. Technisch zou dus Peugeot in staat moeten zijn om wireless AA te gaan ondersteunen met een software update zou ik denken.

Nu is dit voor mij mijn eerste ervaring met Peugeot, maar voor de kenners: is die kans reëel bij Peugeot? Het introduceren van nieuwe functionaliteit in een software update?

De wifi-hardware in de auto is vooralsnog knap nutteloos in elk geval.
Hier ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik zoek me suf op internet, maar kan nog geen goed aanknopingspunt vinden.
Ik zou de productmanagers van Peugeot die verantwoordelijk zijn voor de software wel eens willen spreken. (Een beetje Productmanager onderhoud contact met zijn doelgroep).

Trouwens, ik zag op XDA dat iemand wel een workaround heeft gemaakt. Daarbij kan een (overboduge) telefoon als doorgeefluik laten fungerenn. di etelefoon hang je permanent aan de USB. Jouw eigen telefoon start gewoon Android Auto en verbind dan via Wifi met de extra telefoon die signaleen en data doorgeeft naar de auto.

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 20 jul 2018, 13:18

Zijn er automerken waar dit wel draadloos werkt?
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat de bleutooth technologie niet ver genoeg gaat om dit te ondersteunen en dat het met wifi
Nog niet veilig (genoeg) is, maar als andere merken het wel hebben gaat deze theorie natuurlijk niet op..
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Ultimategeppie

Berichtdoor Ultimategeppie » 23 aug 2018, 18:35

Bluetooth heeft te weinig bandbreedte om met name de videostream te communiceren. Daarom wifi.

Aftermarket head units (Pioneer, Kenwood) bieden het aan. Ik ken helaas nog geen auto fabrikant die het heeft geïmplementeerd. Kan Peugeot een keertje mooi de blits maken im dit als eerste te doen. Maar zal wel niet gebeuren.

Hoe dan ook kan ik hier bij Peugeot maar bar weinig informatie over vinden. Geen idee waar Peugeot mee bezig is.

Rutgervr

Berichtdoor Rutgervr » 29 nov 2018, 21:09

Ik zie toevallig vandaag een filmpje op YouTube staan waar de indruk wordt gewekt dat dit draadloos zou kunnen.

https://youtu.be/12ApicWw9mA

Iemand al meer ervaring met een draadloze Android auto?
Allure 130 , EAT8, Lak 'Blanc Banquise', Pack City 2, Aluminium dakrails, Drive Assist & Safety Plus, Comfortstoelen, Trekhaak

Ultimategeppie

Berichtdoor Ultimategeppie » 29 nov 2018, 21:23

Leuk filmpje! Maar waaruit krijg je de indruk dat het draadloos kan? Ik zie dat niet terug.

(edit)
ik snap wat je bedoelt: Ze zegt dat ze alleen Bluetooth hoeft te verbinden en klaar is ze. Zo eenvoudig is het bij mij niet.
En de film geeft aan dat je Android auto moet installeren terwijl de telefoon verbonden is. Dat gaat bij ons niet lukken want officieel niet beschikbaar. Misschien zou dat wel kunnen als je via een VPN met UK verbind...

Misschien kan je comments plaatsen op het YouTube filmpje en zo wat uitvragen.

P-Jorre

Berichtdoor P-Jorre » 30 nov 2018, 08:22

draadloos tot nu toe enkel bij sommige autoradio's en sommige androidphones, helaas

zie bijvoorbeeld https://www.lifewire.com/android-auto-wireless-4176354
5008 GT Line

Jeroen508

Berichtdoor Jeroen508 » 17 mei 2019, 13:41

De laatste tijd ervaar ik veel problemen met het activeren van android auto. Om AO te starten moet eerst het systeem opgestart zijn, dan telefoon op USB aansluiten en dan kan ik Andoid Auto opstarten via het navigatiesysteem. Sluit ik mijn telefoon eerst aan, dan vraagt het systeem om mijn telefoon los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. IS een beetje lastig tijdens het rijden. Ervaren anderen dit pobleem ook?
Jeroen
5008 Blue Lease Premium BlueHDi 1.6 - Gris Artense
Automaat / Lederen bekleding / comfort stoelen / panoramadak / Focal / Pack Safety Plus

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 17 mei 2019, 18:18

Yip. De module moet opstarten zonder telefoon eraan
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Jeroen508

Berichtdoor Jeroen508 » 14 jun 2019, 22:03

https://www.youtube.com/watch?v=8I8mCFYYfdk&t=15s

Zie dit, er gaat wat veranderen bij Android Auto :shock:
Jeroen
Automaat / Lederen bekleding / comfort stoelen / panoramadak / Focal / Pack Safety Plus

Rico 3008

Berichtdoor Rico 3008 » 15 jun 2019, 08:22

https://www.youtube.com/watch?v=8I8mCFYYfdk&t=15s

Zie dit, er gaat wat veranderen bij Android Auto :shock:
Thanks for sharing, ik zal de APK site in de gaten houden. Ben benieuwd wanneer, en of AA eindelijk eens een keer in NL via de Play store beschikbaar komt.
3008 Allure 1.2 130PK EAT8, Noira Perla Nera, Evron Guerande lichtgrijs, Peugeot Connect NAV incl DAB+, HiFi Premium FOCAL, Pack City 1.
Besteld: 03-10-2018
Afgeleverd: 05-03-2019

Hfr

Berichtdoor Hfr » 17 jun 2019, 08:17

AA werkt bij mij zonder problemen rechtstreeks aangesloten op de usb poort
in een ander spotje hier werd er een oplossing gegeven voor de uitbreiding via een mini USB hub; die oplossing is mooi, zo kun je een usb stick met muziek aansluiten en je gsm; alleen werkt AA dan niet meer; meestal start AA nog wel op , maar crasht gewoon na een minuut

Jeroen508

Berichtdoor Jeroen508 » 17 jun 2019, 11:52

met muziek aansluiten en je gsm; alleen werkt AA dan niet meer; meestal start AA nog wel op , maar crasht gewoon na een minuut
Geen last van. USB Hubje werkt nu al een aantal maanden perfect (2*64GB muziek en m'n telefoon tegelijk aangesloten). Muziek van USB en navigeren met Waze via AA, geen problemen mee.
Jeroen

Terug naar “Multimedia systeem (NAC) met TomTom Navigatie en touchscreen”