Auto bokt met koude motor
-
- Peugeot Liefhebber
Auto bokt met koude motor
Hoi,
Ben nieuw hier en heb me al voorgesteld op het topic voorstellen
Ik rij een 508 SW automaat uit 2011 met 260.000 km op de teller. Onderhoud volgens boekje gehad en verder een top auto. Alleen nu bokt ie in de ochtend en vooral als het koud en vochtig is. Alleen in de 1e versnelling. Als de motor warm is geen problemen meer. Ook niet als ik later op de dag rij, na bijvoorbeeld 8 uur stilstaan op het werk. Vorige week koppeling opnieuw ingeleerd door de dealer maar probleem niet verholpen. Woensdag weer terug. Maar iemand enig idee? koppeling versleten? vliegwiel? gezien de km's zou dat niet raar zijn. Alleen doet het probleem zich voor bij koude motor en in de 1e versnelling.
groeten,
Dirkje
Ben nieuw hier en heb me al voorgesteld op het topic voorstellen
Ik rij een 508 SW automaat uit 2011 met 260.000 km op de teller. Onderhoud volgens boekje gehad en verder een top auto. Alleen nu bokt ie in de ochtend en vooral als het koud en vochtig is. Alleen in de 1e versnelling. Als de motor warm is geen problemen meer. Ook niet als ik later op de dag rij, na bijvoorbeeld 8 uur stilstaan op het werk. Vorige week koppeling opnieuw ingeleerd door de dealer maar probleem niet verholpen. Woensdag weer terug. Maar iemand enig idee? koppeling versleten? vliegwiel? gezien de km's zou dat niet raar zijn. Alleen doet het probleem zich voor bij koude motor en in de 1e versnelling.
groeten,
Dirkje
- The Sarge
- Peugeot Die-Hard
Re: Auto bokt met koude motor
Uit je voorstelrondje blijkt niet welke uitvoering 508 je hebt. Dat wordt voor de te technische leden lastig om antwoord te geven. Dus even motortype en uitvoering vermelden zal al kunnen helpen
-
- Peugeot Liefhebber
Hi,
Deze motor: 1.6 E-HDI SW 2-TRONIC
Blue Lease Executive Edition
Is dat voldoende?
Deze motor: 1.6 E-HDI SW 2-TRONIC
Blue Lease Executive Edition
Is dat voldoende?
Zou koppeling kunnen zijn. Alleen met optrekken in 1e versnelling? Warme motor is koppeling minimaal iets uitgezet door warmte en pakt die wel goed op.
Software optimalisatie, storingsdiagnose, onderhoud & reparatie:
www.instagram.com/ap_tuning_harderwijk
www.facebook.com/aptuningharderwijk
www.aptuning.nl
www.instagram.com/ap_tuning_harderwijk
www.facebook.com/aptuningharderwijk
www.aptuning.nl
-
- Peugeot Liefhebber
Hoi,
Dank je voor je reactie. Het is idd alleen in de 1e versnelling. Als de auto warm is voel ik de koppeling in de 1 wel iets trillen maar dat is echt nihil in vergelijking met dat bokken bij koude motor.
Gezien de km stand en het vele file rijden is een versleten koppeling niet ondenkbaar idd
Dank je voor je reactie. Het is idd alleen in de 1e versnelling. Als de auto warm is voel ik de koppeling in de 1 wel iets trillen maar dat is echt nihil in vergelijking met dat bokken bij koude motor.
Gezien de km stand en het vele file rijden is een versleten koppeling niet ondenkbaar idd
-
- Peugeot Liefhebber
Vanmorgen de auto maar eens 10 minuten laten warm draaien op de oprit. Reed als een zonnetje daarna. Ik breng hem straks naar de dealer, dan kunnen ze morgen ochtend na een nachtje in de kou de klacht ook goed constateren. Ik laat nog weten wat het euvel is
-
- Peugeot Liefhebber
Hoi,
garage heeft alles onderzocht, en zien alleen een lichte slijtage bij de koppeling. Motorisch alles in orde. Ze gaven aan dat er nog geen noodzaak is nu direct iets te doen. Pas als de slijtage erger wordt. Gezien de kosten van de reparatie volg ik dat advies op.
garage heeft alles onderzocht, en zien alleen een lichte slijtage bij de koppeling. Motorisch alles in orde. Ze gaven aan dat er nog geen noodzaak is nu direct iets te doen. Pas als de slijtage erger wordt. Gezien de kosten van de reparatie volg ik dat advies op.
-
- Peugeot Liefhebber
Helaas een bekend probleem (bij een koude motor). Ben hiervoor meerdere malen bij de garage geweest.
Na het opnieuw inleren van de bak was het probleem tijdelijk opgelost.
Vervolgens een software-update uit laten voeren, probleem in eerste instantie weer verholpen. Kwam helaas toch weer terug.
Kreeg uiteindelijk te horen dat ik dan maar de koppeling moest vervangen, ondanks dat er geen sprake was van een ernstige slijtage. Aangezien daar een aardig prijskaartje aan zit, heb ik besloten om daar toch nog eventjes mee te wachten
Na het opnieuw inleren van de bak was het probleem tijdelijk opgelost.
Vervolgens een software-update uit laten voeren, probleem in eerste instantie weer verholpen. Kwam helaas toch weer terug.
Kreeg uiteindelijk te horen dat ik dan maar de koppeling moest vervangen, ondanks dat er geen sprake was van een ernstige slijtage. Aangezien daar een aardig prijskaartje aan zit, heb ik besloten om daar toch nog eventjes mee te wachten

-
- Peugeot Liefhebber
Ja hier dus ook. En 2 minuten motor laten draaien helpt ook. Kleine moeite 
-
- Peugeot Liefhebber

- Peugeot-5008
- Eigenaar en Beheerder
- Like! Gegeven!: 50 keren
- Like! Gekregen: 154 keren
Allen,
Gelieve alleen de smileys van het board te gebruiken en niet van je mobiele device. Het gebruik van device-Smileys leidt op sommige devices tot onlesbare teksten of paginavullende afbeeldingen.
Zie ook de forumregels hieromtrent.
Gelieve alleen de smileys van het board te gebruiken en niet van je mobiele device. Het gebruik van device-Smileys leidt op sommige devices tot onlesbare teksten of paginavullende afbeeldingen.
Zie ook de forumregels hieromtrent.
Prive: e-2008 GT Pack 136 PK (Blue Vertigo, afneembare trekhaak)
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.
Zakelijk: e-2008 Active Pack 136 PK (Gris Artense, extra optie: Getinte ramen, 18" Bund velgen, alu stootlijsten)
Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten? Stuur mij een PM.