vreemd geluid

Voor alles wat onder de motorkap zit
Gido

vreemd geluid

Bericht door Gido »

Mijn 3008 GT -line 1.2 130 manueel heeft een hinderlijk geluid. het geluid is het duidelijkst te horen bij zo'n 60 km/uur en lijkt een licht gierend, fluitend geluid te zijn. Het is permanent aanwezig hoewel het op hogere snelheid (autoweg) wegvalt cq niet meer te horen is. Ik ben al bij de dealer geweest en deze heeft eenzelfde Gt-line getest en die had eenzelfde geluid. M.i. geen geluid dat bij een dergelijk auto hoort. Vooralsnog heeft Peugeot geen antwoord op de vraag wat is het is, waar het vandaan komt en wat eraan te doen is.
Iemand eenzelfde ervaring?
Peugeot-5008
Beheerder

Re: vreemd geluid

Bericht door Peugeot-5008 »

Beste Gido,

Welkom op ons forum. Zou je de forumregels willen volgen en je netjes voor willen stellen in het daarvoor bestemde topic? Dank je wel.

Ik heb er met mijn GT Line met dezelfde motor geen last van.
Heb je zelf in de andere GT Line gereden of enkel de dealer?
5008 GT-Line 1.2 THP 130PK EAT8 (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Stuur mij een PM
diederikhoekman

Bericht door diederikhoekman »

Ik heb er vandaag even op gelet, maar hoor geen bijzondere geluiden rond 60 km/u
3008 GT-line
1.2 PureTech 130, Noire Perla Nera, HiFi Focal, Handsfree achterklep, Premium pakket, trekhaak af fabriek
Lucyfer

Bericht door Lucyfer »

Ik hoor het geluid boven 80 als ik de op gas intrapt.
Mijn man hoort het niet :lol:
Peugeot 3008 SUV GT-Line 1.2 PureTech 130 PK. Opties: Pack Safety Plus, Pack Premium, Pack Drive Assist, 230 V aansluiting, LM 19 inch velgen Washington, kleur: Noir Perla Nera
Jvanderzee

Bericht door Jvanderzee »

Hi Gido,

Begrijp waar je op doelde, ik heb het zelfde licht fluitend geluid.
munck

Bericht door munck »

Mijn auto heeft een hoogfrequent geluid vanaf 127 km per uur in de overdrive. Peugeot Nederland heeft de versnellingsbak vervangen, aandrijfassen, en heeft de schakelkabel verzwaard. Mag tot nu toe niet baten. Wordt het niet opgelost dan gaat de auto linea recta terug naar de fabriek en wil ik een andere. Ik wordt er helemaal gek van. De piep gaat op de snelweg door mijn radio heen. Ik begin te geloven dat al de 3008 SUV modellen dit probleem hebben alleen zijn de gemiddelde berijders doof ofzo. Met volvo heb ik dit soort ellende nooit gehad.
Jeroen-3008

Bericht door Jeroen-3008 »

En welk type motor en schakelsysteem praten we dan over. Dit soort klaagzang zonder duidelijke achtergrond informatie roept meer vragen op dan antwoorden.
klmklmklmklmklm

Bericht door klmklmklmklmklm »

Zo nu maar even met zijn allen een hoorapparaat aan de dealer vragen want we rijden Peugeot. :lol:
Rijdt in: 3008 Allure 1.2 PureTech 130 pk EAT6, Artic grijs.
Grip control,visiopark 2, Keyless entry en start
Pack safety plus,Full led lampen,Gemotoriseerde open/sluiten achterklep
Digitale radio en pack electric zetels voor de warmte.Focal +oplader.Rubber matten.
Peugeot-5008
Beheerder

munck schreef: 12 mar 2019, 09:27 Ik begin te geloven dat al de 3008 SUV modellen dit probleem hebben alleen zijn de gemiddelde berijders doof ofzo. Met volvo heb ik dit soort ellende nooit gehad.
Zo. Dat is nog eens een binnenkomer als eerste post!
Aangezien ik mij als 3008II rijder bij deze direct aangesproken voel: Ik ben niet doof en heb dat geluid niet. Ook mijn vriendin is niet doof evenals de rest van de familie. En we horen het allemaal niet.

Dat wil overigens niet zeggen dat jij het geluid niet hebt (en snap maar al te goed dat dat frustrerend is dat je het wel hebt), maar het feit dat jij het hebt betekend niet automatisch dat elke 3008II dit heeft en dat elke 3008 rijder die het niet heeft per definitie doof hoeft te zijn.
Ik lees hier namelijk enkel maar 2 ervaringen over geluid, beide met lagere snelheden, bij hoge snelheden heb ik hier nog niemand gehoord terwijl er hier genoeg 3008II rijders aktief zijn. Direct dit soort zaken spreekwoordeijk roeptoeteren heeft zoals Jeroen terecht aangeeft zonder verdere achtergrond informatie weinig zin.

Overigens, over achtergrond informatie gesproken, hebben we hier op het forum een aantal regels. 1 ervan is dat je je naar goed gebruik netjes voorstelt in het daarvoor bestemde topic alvorens men gaat posten. Zou je dat alsnog even willen doen? Dank je wel.

Succes met je problemen. En anders toch maar terug naar een Zweed.

Stuur mij een PM
klmklmklmklmklm

Denk ook eens aan de lucht toevoer dat kan ook fluiten.BV slechte sluiting, rubber scheef enz.... :idea:
Digitale radio en pack electric zetels voor de warmte.Focal +oplader.Rubber matten.
munck

Bericht door munck »

Ja dat is helaas een binnenkomer. Ik ben heel bij met de 3008 SUV. Maar in de overdrive, 6, begint er een hoogfrequent toon vanaf 127 k/u. Niet in zijn 5 bij 127. Versnellingsbak vervangen, aandrijfassen en lagers vervangen, hitteschilden hebben ze er vandaag afgehaald en de schakelkabels hebben ze verlegd. Wederom testen. Visscher Gorinchem is een prima bedrijf. Ben ik heel tevreden over. Heel veel energie steken ze erin om me te helpen. Maar ze krijgen er met hulp van Peugeot Nederland nog steeds niet de vinger achter wat de oorzaak is. Blij te horen dat anderen de hoogfrequent toon niet hebben.......Ik heb hem in een andere gt met een proefrit om te vergelijken overigens ook vernomen, zij dat het op een aanvaardbaar niveau lag. Maar de grondtoon lag er ook in!! Ik beschik overigens over een absoluut gehoor helaas. De grondtoon (hoge zelfde frequentie maar heel zacht) kwam niet door een zacht radiogeluid heen, bij mij helaas wel als een hoge tandartsboor. Ik zal me trouwens nog even voorstellen in het bedoelde topic! Wordt het probleem niet gevonden dan wil ik graag een nieuwe en gaan ze maar lekker in Frankrijk op het gemakje uitzoeken wat er aan de hand is. 5 x je nieuwe auto kwijt zijn, vervanger zonder trekhaak en 2008 spullen overladen, etc etc is heel vervelend. Maar heel Peugeot zit er nu bovenop volgens mij. Ik laat het weten wanneer ze het probleem hebben gevonden. Ik ben op dit forum gekomen omdat ik mee zoek naar een oplossing en om te kijken of anderen ook last hebben van bijgeluid. Maar de reacties die ik nu lees stellen me gerust. En per slot van rekening is het probleem door iedereen ook vernomen. ik zou wel een filmpje willen uploaden met het geluid maar het is denk ik te groot.
Peugeot-5008
Beheerder

Filmpje kan altijd op youtube gezet worden met hier enkel een link. ;)

Stuur mij een PM
eddy79

Bericht door eddy79 »

Ik heb ook last van dat irritant geluid.zeker als je er op let.Het is tussen de 25a3000 toeren in de 6e versnelling.
Het geluid komt bij de Versnellingspook vandaan . Als ik onder het rijden de pook naar links of rechts duwt is het minder.
D4vke

Bericht door D4vke »

Ik heb bij momenten last van een ratelend geluid in 5de versnelling telkens rond de 2500 toeren.
Je kan het geluid vergelijken bij de auto's van vroeger waarbij je soms het glas van het instrumentenbord hoorde trillen, maar dan langdurig.

Het geluid lijkt te komen van linksvooraan. Ze hebben alle kabels en bouten al nagekeken onder de motorkap maar vinden niet direct iets terug dat dit kan veroorzaken.
Peugeot 3008 2.0 BlueHDI 110KW S&S GT-Line 150PK Perla Nera Zwart
Visiopark 2 - Focal systeem - Pack Electric & Massage - Panoramisch schuifdak - Leder Nappa bekleding - Volumetrisch alarm - Inductielader smartphone - DAB - Automatische achterklep - Voorruitverwarming
Peugeot-5008
Beheerder

munck schreef: 13 mar 2019, 15:57 JMaar in de overdrive, 6, begint er een hoogfrequent toon vanaf 127 k/u. Niet in zijn 5 bij 127.
Vandaag in de 3008 een behoorlijk stuk snelweg op verschillende snelheden in zijn 6e versnelling gereden. Grofweg alles geprobeerd tussen 120 en 135 voor meerdere kilometers. Ook op de CC. Toeren rond de 2600-2900. Ik heb het door jou genoemde geluid niet mogen horen. En mn bijrijdster ook niet.

Stuur mij een PM
munck

Bericht door munck »

Zo mederijders, even een update.

De eerste conclusie en reactie vanuit Frankrijk: ALLE 3008 modellen hebben een licht fluitend geluid zoals ik al eerder stelde. Bij mij is de fluittoon echter exceptioneel en boven de toegestane marge. Dat is de eindconclusie.
Dus iedereen die zegt dat hij het niet hoort: wellicht te veel voor luidsprekers gestaan of te oud qua leeftijd wellicht. Ik heb in meerdere 3008 modellen gereden en ook daar verneem ik het geluid zij het minder hard. Eddy 79 heeft ook goede oren want hij heeft er ook last van.
Een raar verhaal. Ze zeggen of weten zelf niet waar het vandaan komt blijkt. Aan mijn auto is 2 weken voluit gesleuteld t.e.m. de beste monteurs uit Frankrijk zelf. Ook zeggen ze dat alle 3008 modellen dit geluid in meer of mindere mate hebben, maar ze weten niet hoe het komt. 3e versnellingsbak is in aankomst. Nou, hier is ie: https://youtu.be/6JXug4b83SI Het is lastig opnemen, in de auto is het luider maar het is op deze opname wel te horen zodat iedereen zich een beeld kan vormen wat ik bedoel.
klmklmklmklmklm

Dus alleen de Gt- line met handmatige versnellingen hebben het?
Staat de radio uit of aan.Gewone radio of met versterker?
eddy79

Bericht door eddy79 »

ik heb geen GT-line. maar wel 1.2 handmatige versnellingen.radio aan of uit maakt niks uit.geluid blijft irritant
Peugeot-5008
Beheerder

eddy79 schreef: 27 apr 2019, 09:01 ik heb geen GT-line. maar wel 1.2 handmatige versnellingen.radio aan of uit maakt niks uit.geluid blijft irritant
Net als Munck mee terug naar de dealer dan.
Ikzelf hoor niets in mijn wagen. Maar ik schijn dan ook stokdoof te zijn volgens sommigen hier. :mrgreen:

Stuur mij een PM
diederikhoekman

Bericht door diederikhoekman »

Probeer eens de ventilatie op off te zetten, om uit te sluiten waar het vandaan komt
3008 GT-line
1.2 PureTech 130, Noire Perla Nera, HiFi Focal, Handsfree achterklep, Premium pakket, trekhaak af fabriek
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch (3008-II)”