Mirror screen

Alles over de radio en eventuele navigatie
RdV

Mirror screen

Berichtdoor RdV » 17 apr 2019, 16:17

Heeft iemand ervaring met Mirror Screen?

Ik krijg het niet voor elkaar, en als ik via de website van peugeot (https://www.peugeot.nl/connected-phone/) mijn auto uitzoek staat de firmware (Smeg 5.2.A.R9)versie niet tussen de te selecteren opties ook mijn gsm ( samsung s8) staat er niet tussen.
Hoe weet ik of ik uberhaubt mirrorsrceen heb?

graag zou ik dit willen:

Afbeelding

grtz,

Roland

rick

Re: Mirror screen

Berichtdoor rick » 17 apr 2019, 16:28

helaas, niet mogelijk

plaatje is van het nieuwe systeem NAC
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 17 apr 2019, 16:46

Heeft iemand ervaring met Mirror Screen?

Ik krijg het niet voor elkaar, en als ik via de website van peugeot (https://www.peugeot.nl/connected-phone/) mijn auto uitzoek staat de firmware (Smeg 5.2.A.R9)versie niet tussen de te selecteren opties ook mijn gsm ( samsung s8) staat er niet tussen.
Hoe weet ik of ik uberhaubt mirrorsrceen heb?

graag zou ik dit willen:

Afbeelding

grtz,

Roland
Smeg5.2 heeft geen mirrorlink
Hiervoor heb je minimaal smeg 6.x nodig. Deze is geplaatst in autos van latere bouwjaren. Je kan geen update doen van smeg5.x naar 6.x.
Dit kan enkel door de hardware te vervangen.
Reken daarvoor op zon 1200 euro.

Het plaatje wat er afgebeeld staat is wat Rick terrcht opmerkt van het NAC/TomTom systeem (bouwjaar na 07/2017)
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

RdV

Berichtdoor RdV » 17 apr 2019, 19:22

Dank voor de snelle reacties en pijnlijke bewustwording

Zoveel vragen.. :roll:
Is er überhaupt iets mogelijk met Smeg5.2 qua mirroring of iets wat daar op lijkt?

Is het een kwestie van een NAC module zien te bemachtigen en die inbouwen en inleren? Heeft iemand een partnummer van het onderdeel?
Regelt deze module alleen de verschillende signalen en stuurt ze door naar het scherm? Of zitten hier bv ook de Bluetooth, FM, achteruit rij camera en eventueel DAB bij in of zitten deze weer in een andere module?

Bvd,

Roland

rick

Berichtdoor rick » 17 apr 2019, 19:58

Unit vervangen voor een NAC is geen plug and play actie.
Bedrading, stekkers, scherm, camera, usb-aansluitingen, alles is anders en zul je moeten aanpassen, en de boel inleren obv een chassisnummer van een auto met een NAC
.....en dan hopen dat dan alles weer functioneert zonder bugs.

je erbij neerleggen dat het niet mogelijk is, is het enige (betaalbare) alternatief ;)
308cc Feline 156
308sw GT 205 facelift
2008 GT-line 130

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 17 apr 2019, 20:33

Dank voor de snelle reacties en pijnlijke bewustwording

Zoveel vragen.. :roll:
Is er überhaupt iets mogelijk met Smeg5.2 qua mirroring of iets wat daar op lijkt?
Nee. Smeg 4.x en 5.x is het SMEGIV1 systeem en daarmee is dat niet mogelijk. Maximale upgrade is 5.43. Maar ook die biedt geen mirrorlink en geen nieuwe features of skins.
Is het een kwestie van een NAC module zien te bemachtigen en die inbouwen en inleren?
Nee. Zie opmerking van Rick
Heeft iemand een partnummer van het onderdeel?
Als je een professioneel account in servicebox aanmaakt kan je dat nakijken wat zin unit kost. Dit kan iedereen, je hebt geen BTW nummer nodig. Let op de opmerking van Rick. Inbouwen kan niet zomaar eventjes.
Regelt deze module alleen de verschillende signalen en stuurt ze door naar het scherm? Of zitten hier bv ook de Bluetooth, FM, achteruit rij camera en eventueel DAB bij in of zitten deze weer in een andere module?
Alles zit erin.

Samengevat:

Het inruilen van de auto voor 1 mét mirrorlink is goedkoper dan het uitvoeren van dit helse karwei waarvan als Je niet weet waar je aan begint het eindresultaat waarschijnlijk niet is wat je verwacht of voor ogen had.

En zo bijzonder is mirrorlink nou ook weer niet.
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK
Kleur Noir Perla Nera, Aluminum Dakrails, Panoramadak, Keyless entry, Electr. kofferdeksel, Leder Nappa Mistral, Focal, DAB+, 220V + lader

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

RdV

Berichtdoor RdV » 17 apr 2019, 20:46

Ah ok, veel duidelijk geworden.
Dank voor jullie goede uitleg. Ik ga me er bij neerleggen en hou het voor nu bij een update van mn navi. De smeg update laat ik varen, daar er weinig merkbare verbeteringen in zitten.

Rest me niks anders dan even goed te sparen voor de nieuwe 508 8-) ;)

Nogmaals dank.

Terug naar “Radio/navigatie (308-T9)”