Aansluiten dashcam

Voor alles wat niet onder de motorkap zit
Chris12

Aansluiten dashcam

Berichtdoor Chris12 » 16 aug 2019, 13:00

Hallo,

Ik heb een Xiaomi Dashcam 70MAI aangeschaft en wil deze vast gaan monteren in de 3008 (bwjr 2019). En daarbij het snoer netjes wegwerken.

Is er ergens een technische tekening waaruit ik kan afleiden waar ik gemakkelijk 5V of 12V vandaan kan halen?
Het liefst ergens vlakbij de binnenspiegel. Het mag constante 5V/12V zijn of 5V/12V wanneer auto op contact staat (aanstaat).

Qua plaatsen van de dashcam, wil ik deze zoveel mogelijk in het midden achter de spiegel zetten. Is dit verstandig, of zitten er daar ook allerlei sensoren om bv. brake assist, lane departure etc. te activeren?

Mocht iemand verder nog tips en/of ideeën hebben hoor ik dat graag!

Riconl

Re: Aansluiten dashcam

Berichtdoor Riconl » 16 aug 2019, 21:31

Ik heb hem links van de voorspiegel met het plakgedeelte op het zwart gestippelde stuk ruit.
Meestal heeft daar de GPS het beste ontvangst.
Snoer heb ik boven de hemelbekleding gedrukt en dan links de A stijl bekleding eraf halen. Hier de kabel langs gedaan en vast gezet.
Dan kan je bij het dashboard naar binnen en daar met een zekerering piggyback houder de 12v aangesloten.
Kabel is dus weggewerkt en camera gaat aan als ik de auto aan doe.

B767-300ER
Beheerder

Berichtdoor B767-300ER » 16 aug 2019, 21:40

Heel stom wellicht, maar is in de grill geen optie?
Groeten Niels

3008 GT-Line 1.2 THP 130PK (kleur Noir Perla Nera)
208 Allure 1.2 THP 82 PK (kleur Noir Perla Nera)

Goedkoop, snel, plug-and-play uw navigatie updaten?
Mail: Peugeot at xs4all punt enel

Doornekamp33

Berichtdoor Doornekamp33 » 17 aug 2019, 16:27

Als dat waterdicht is misschien wel, maar achter de spiegel kan prima, als er sensoren zitten zitten die achter een kap, alleen een automatische dimmende spiegel zit de sensor naar je toe gericht, dus ook geen last van die dashcam.

Alleen spanning word een ander verhaal, die zul je toch bij de zekeringenkast weg moeten halen, en dan moet je zorgen dat de kabel niet voor de airbag in de A stijl zit maar er achter, ook al hoop ik dat je die airbag voor de show er in hebt zitten en niet om te gebruiken. 8-) 8-)
Groet Peter

Terug naar “Technisch (3008-II)”